Dobrý den, mám už dlouhou dobu úzkostné stavy. Projevuje se to přes den, ale nejvíc přes večer a při tmě. Přepadají mě stavy, kdy se mi do hlavy vtírají myšlenky, že mám v bytě duchy, a že mě vidí. Pořád mám divný pocity, strach, úzkost, panika. Když slyším divný zvuk nebo na chodbě zvenčí slyším lidí, hned zbytřím, neboť se vždy leknu. Vnímám každý stín který se mi v bytě mihne. I když si to vždy vyložím tak, že to jsou odrazy světla a nábytku , tak se tak pouze uklidňuju a panický strach mě neopouští, dokud jsem sama. Bušení srdce, pocení, sucho v krku a ztrnulost na místě. Žádné hlasy ani jiné halucinace nemám, vždy se lekám zvukových a světelných jevů, které jsou reálné, ale já si uvědomuju, že je můj mozek asi zkresluje do děsivých forem… Neléčím se se žádnou psychickou poruchou. Přes den upadám do stavů bezcennosti a beznaděje, nechodím do společnosti, protože vždy hned chci jít domů. Pro nic se nenadchnu, trpím plačtivostí a opakovaným přemítáním minulosti. Můj otec bydlí ve Španělsku, nikdy mi neubližoval ani na mě neřval, ale když se odstěhoval, nezajímal se o mě a nikdy mi neplatil alimenty. Moji matku ale mlátil, fetoval, pil . Takže jo moje matka nechce nikdy vidět a já taky ne, protože neví ani kdy mám narozeniny. Někdy sice napíše a ptá se jak se mám , ale moje máma mu říká že ho nesnáším, což sice není pravda,ale nepotřebuju jo vidět. Moje máma mě nutí mu nahrávat hlasové zprávy , že jo nemám ráda a mě to tíží. Nechci mu to říkat, když to není pravda. Ale co je víc? Moje máma která se o mě starala celý život a nebo můj otec který si ,,zaslouží" tyto slova? Vše mě to drtí a ničí. Co mi je? Poraďte mi, než si najdu odbornou pomoc.

Milá Sally, ach jo – ty dospěláci – ty to občas nemají v duši a hlavě srovnané. To, co dělá máma, je fakt nerozumné – být v ohnisku konfliktu mezi rodiči je vskutku destruktivní – i to je dobrý důvod, proč s mámou zajít do poradny. Z tohoto konfliktu se potřebuješ vymanit a nechat ho mezi rodiči, když si ho nebudou chtít každý v sobě pořešit. Doporučuji knihu Svět bez hranic. Taky by tě mohla zaujmout kniha Skrytá symetrie lásky – a následně semináře. Doporučuji také meditace, relaxace – můžeš si se mnou domluvit osobní setkání a zkusíme spolu popracovat na zaseknutých emocích. To se bez učitele učí těžko. Přeji vše dobré.