anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý den. Já nevím ani jak začít. Píšu něco takového prvně protože si už nevím se sebou rady. Jsem dvacetiletý kluk co má hromadu dobrých kamarádů i kamarádek. S jednou kamarádkou si rozumím velmi dobře. Známe se skoro jeden rok a za tu dobu jsme se hodně poznali. Já se do ní zamiloval, ale ona zatím do mě ne. Láska se nedá nutit to je jasné. Jenže tuto kamarádku chtějí i jiní kluci ale ona nechce je. Problém nastává v moment, kdy s nimi jde ven. Já začnu okamžitě žárlit a změní se mi nálada z veselosti na naštvanost. Nadávám a jsem na ni ošklivý. V zápětí mě to začne mrzet a začnu se jí omlouvat. Často mám tyto změny nálad a už mě přivádějí k šílenství a nevím jak dál. Takto jsem přišel už o jeden tříletý vztah. Nechci přijít i o tuto kamarádku se kterou si tak rozumím. Prosím co mám se sebou dělat? Děkuji za odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milý Pavle, je hezké, že si uvědomuješ, že to není hezké ani konstruktivní pro žádný typ vztahu. Jsou to emoce, které vám v tu chvíli vládnou. V emoci se vám patrně mísí zažité přesvědčení, že žena vám patří, že ji můžete vládnout a diktovat, co smí a nesmí. že když nejste pro ni středobodem světa, tak vás to bolí. A to je to klíčové – otočit pozornost ke své bolesti a tu se učit uzdravit tím, že si dáte pocit obejmutí, že svému srdci dáte pocit bezpečí, že se máte rád a přijímáte se, i když dotynčá dělá to i ono, i když vás nemiluje… Postupně tomu srdíčku dejte svou lásku, péči a stáhněte to marné toužení… a pak třeba budete moci si to hezké vyměnovat s dívkou, která vám to hezké také bude chtít dát.