anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý den, s přítelem spolu budeme dva roky. Vždycky to bylo moc krásné. Byl pozorný, milující partner.Obdivuji na něm to, že je výborný bavič, nemá třeba problémy vystupit ve velké skupině lidí a bavit okolí. Kam přijde, tam si ho všichni oblíbí. Měl velmi krásný vztah s babičkou, dokonce snad lepší, než se s svou matku. Babičce volal každý den, pravidelně se s ní vídal, hodně se jí svěřoval, veděla víc věcí než matka. Jenže babička zemřela. Přítel byl depresivní – což jsem chápala. Jenže pak se změnil, měl trauma chodit mezi lidi, říkal mi, že už se mnou nechce mezi lidi, že když je mezi lidma, tak má pocit, že chcípne. Občas se rozrušil, až byl dušný, ale ani sprej na astma nezabíral. Často mu bušelo srdce, ale kardio vyš.žádnou nemoc neprokázali. Po mém velkém naléhání šel přítel k psychiatrovi. Ten mu diagnostikoval panickou poruchu osobnosti. Bere antidepresiva, teprv asi druhým měsícem. Žádala jsem ho, ať si ještě najde psychologa, že to bude lepší, ale přítel se ohrazuje tím, že musí nastoupit léky. Měla jsem poslední dobou stresy v práci a v mé rodině. Byla jsem podrážděná a hysterická, hádali jsme se každý den. Pak padlo od přítele slovo rozchod. Řekl mi, že má temno v hlavě, že mě moc miluje, ale že to občas nestačí a lidé se i přesto rozejdou. Řekla jsem mu, že když mě miluje, fyzicky ho přitahuji a je mu se mnou dobře, tak ať prosím nezatracuje náš vztah. Přítel souhlasil. Začali jsme si poctivě každý večer povídat, přesně si říkat co chceme od života, co nechceme, co nám vadí apod. Jsme objednaní na párovou terapii. Přítel je jeden den chladnej, pak je zase milionovej a pozornej. Prý mi nechce ubližovat, protože má hrozné stavy v hlavě a si prý zasloužím někoho lepšího. Trápí mě to,přítel je hodný a dobrý člověk a vím, že s ním chci být, ač je to teď těžké.Přijde mi hrozná hloupost ukončit jinak funkční, pevný a stabilní vztah, kvůli nemoci, která je léčitelná. Jen nevím jak mu pomoci, aby se citíl lépe. Abych mu pomohla od paniky a nepříjemných stavů. Velice děkuji za Vaši odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milá Petro, každý máme zodpovědnost za sebe – je vidět, jak náročné to někdy je. Partner patrně sám nerozumí tomu, co se děje, bohužel bez hlubšího pochopení psychosouvislostí a bez jejich pročištění cesta ke stabilizaci může být velmi náročná. Je možné, že se ho týká nějaké rodinné zapletení. Doporučuji zabývat se psychikou, jejím složením a možnostmi. Může se objednat, zkusím objasnit, co bude možné. Partner si z toho vezme, co uzná za vodné. Přeji vše dobré.