anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý den potřebuji už asi pomoc odborníka sama na to nestačím :( je mi 22 a s přítelem jsme opravily byt ktery mi koupila matka pravidelne ji každý měsíc platím nájem ale i přesto je to problém nechce mě tam pouštět ano nemusím se jí ptát ale potom začnou řeči ve stylu že jsem mrcha vypočítává a nevděčná a že ona toho má moc a že si něco udělá a podobně mmam ještě dva malé sourozence oba ve školce matka je sama a chodí do práce takže mě potřebuje 24 hodin denně :( ale znamená to že nemám právo na vlastní život a na odstěhování z domu? Neustále poslouchám výčitky typu co všechno jsem udělala špatně nemá ráda mého přítele a představovala by si abych zůstala u ní snad navždy prosím o radu jak dál? Předem děkuji za odpověď ?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milá Veru, samozřejmě, že máte právo na vlastní život. V principu se můžete úplně vzdálit. Ale chápu, že v tom nechcete nechat nejen mámu, ale ani sourozence. Doporučuji nastavit jasné pravidla: Váš domov je v novém bytě s přítelem. Jste ochotna nějak vypomoci v předem určených časech, na kterých se domluvíte. Společně strávený čas minimalizujete na předání dětí. Ve 22 skutečně nemusíte mít od mámy souhlas k tomu, jak máte žít. Máte povinnost ke svému životu. Držím palce.