anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý den, potřebuji poradit. Je mi 17 a asi někdy v únoru jsem se zamilovala až po uši do jednoho muže, který je o sedm let starší. Menší problém je, že jsem nikdy nikoho neměla. Na to nespěchám… Jeden spolužák na základce mi dával jasně najevo, že se mu líbím, mně se líbil taky, ale nějak jsem v té pubertě mezi kamarády mu nedala najevo, že je to vzájemné. Někdy toho lituji, ale stalo se, asi to tak mělo být. Potom mi balil jeden muž o osm let starší, do kterého jsem se poté zamilovala a byla dlouho zamilovaná, ale teď poznávám, že to bylo jen poblouznění. A z vyprávění známých jsem věděla, že by to nemělo dlouhé trvání, měnil často ženy. Ale měl většinou starší nebo ve stejném věku. Což mi překvapilo, že mě balil. Asi si chtěl vyzkoušet i mladší. :D To jsem trošku odbočila. Teď opravdu poznávám, jaké to je být zamilovaná až po uši, což jsem si dříve myslela také, ale teď je to jiné. Pořád na něj myslím, atd… Vídáme se jednou za měsíc někdy jednou za půl roku, po každém setkání s ním je mi hrozně. Vždy osamotě při písničkách se musím vybrečet, protože se mi trošku uleví. On neví, že mám o něj zájem. Ani nevím jestli by měl. Když jsme se viděli v srpnu, tak jsem se mu při loučení asi trošku déle zadívala do očí a usmála se, on se také udržoval kontakt. Vůbec to nebylo plánovaný. Přišlo to nějak samo. Druhý den se mi vyhýbal a zdál se mi nějaký divný než obvykle. Ale o měsíc později byl zase jako vždy. Nemá nikoho a ani nevím jestli to chce nějak změnit, protože je po několika operacích kolene a má i částečný invalidní důchod, bydlí s rodiči (nikdy jsem je neviděla), ale vůbec mi z toho nic nevadí. Mám ho ráda takového jaký je. Máme společný koníček s kterým si on i přivydělává. Hodně se stýká se staršími lidmi než je on a proto také nevím jestli se mu nelíbí třeba starší ženy. Já si také více rozumím a pohybuji se mezi staršími lidmi než jsem já. Více mi přitahují starší muži. Jednou se bavil s jeho kamarádem, byla jsem náhodou v jeho okolí, ale nevnímala a neslyšela jsem o čem se baví. Jen jsem potom zaslechla, když mi nemá kdo uklízet můj bordel a smáli se. Zaslechla jsem to protože, při těchto slovech zvýšil hlas. Nevím jak si to mám vysvětlit, ale neřeším to, protože si to nechci vysvětlit nějak špatně. Napsala jsem toho hodně, co nevím. Ale jednu věc vím, že ho miluji. Poraďte mi prosím, co mám dělat. Předem děkuji a přeji hezký zbytek dne

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milá x, co dělat? v jakém slova smyslu? Žít. Tady a teď. Inspiraci najdeš v knize Moc přítomného okamžiku – pracovní kniha. V 17ti je hezké, že se seznamuješ se škálou citového života. Třeba už víš, že když ti někdo bude projevovat náklonost a budeš-li to cítit podobně, dáš mu to najevo. Nezapomen tvořit i vztah sama k sobě a být zamilovaná i do sebe :). Ohledně tohoto muže – hmm – jak se k tobě chová? Je dobré postupně se naučit lásku za lásku… Držím palce.