anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý den. Matka mé manželky (65let) žije sama v rodinném domě. Posledních několik let se stupňují její problémy. Cokoliv se v domě stane, tak za to může jeden ze tří sousedů, který byl zrovna v době domnělého činu doma. Ať už se jedná o prasklou žárovku u vchodu, vypadlý jistič el. proudu, pootevřené okno, ztracené peníze – vše způsobuje některý ze sousedů s cílem ji poškodit, popř. vlézt do domu a něco odcizit. Na všech dveřích má nainstalované petlice, které několikrát denně kontroluje. Rovněž lomcuje s dveřmi a kontroluje zda jsou skutečně zamčené – takovým způsobem, že to zámky časem zámky nevydrží a musí se měnit, což je pro ni potvrzením toho, že se tam někdo dobývá. Volala několikrát i policii, ti samozřejmě na nic nepřišli. Nyní si dokonce sousedovi nadávala a obvinila ho z různých činů. V okolí lidem pomalu dochází trpělivost a my nevíme, jak jí máme pomoci. Jakékoliv vysvětlování, že je to jen její výmysl nemá žádný účinek.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milý Jirko, bohužel někteří lidé trpí utkvělými paranoidními myšlenkami. Psychické rysy, pokud jim člověk vědomě nečelí, se mohou věkem stupnovat. Chápu, že vám to není příjemné, ale vy to ovlivnit nemůžete. Můžete to maximálně z povzdálí pozorovat nebo to víceméně vypustit, protože na to nemáte vliv. Paní je dospělá svéprávná žena … (je možné, že by psychiatr našel nějaké vhodné léky, ale není to ani jisté, krom toho předpokládám, že paní nebude chtít) Přeji vše dobré.