anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý večer, již delší dobu řešíme manželskou krizi, která vznikla nadbytečným pobytem tchýně v naší domácnosti, jelikož bylo hodně práce a starala se o děti, jenže děti jsou ve škole a ona k nám jezdila čím dál více a sama si plánovala délky pobytů. PO 11 letech to bouchlo při oslavě jejich narozenin u nás v délce 5 dní a ona nám vzala všechno volno a pozvala si na všechny dny návštěvy, které zde spaly. A po těch jedenácti letech jsem už nevydržela a řekla nahlas, že si připadám jak na návštěvě a ne doma a spustilo z jejich úst slovní peklo, že jsem blázen, sráč a jsem jí volná jak severní vítr.Od té doby uběhl rok, neomluvila se a manžel po roce jí pozval opět na její narozky k nám a opět jsem to nerozdýchala a vyvolal hádku, aby jí sem nevozil, že ji zde nechci.Mám hrozně dlouhý příběh, tohle samé jsem zažila se svojí matkou a znovu za 11 let s tchýní.jsem z toho zoufalá, manžela miluji a on stojí po tom všem na břehu opět své matky. Je jedináček a ještě před 25 lety umřel tatínek a ona se na něj zavěsila, potažmo na nás a já mu stále vysvětluji, že tohle chování již nemíním akceptovat a že k nám nebude vozit dusno.U nás doma budou platit naše pravidla a ne že ona si u nás bude jak bude chtít a ještě za všechno sklidím nadávky. Několik let uhýbám, odcházím, abych to nějak zpracovala a ono se to otočilo, že furt kde jsem, ona tady byla stále a nemáte kam si schovat odpočinout si, ona stále si chce vyprávět a já mám po naší práci spíš potřebu vypnutí odpočinku a být venku a to nejde, je stále v patách. Rok tady nebyla a nejsem tak unavená a vysátá, nemám problémy s ušima, které byly po dobu její přítomnosti…s manželem máme hádky a už mám pocit, že mu to nevysvětlím, že mluvím a on neposlouchá vůbec nebere, co ona tady za roky svého pobytu natropila. Nic neví, připadalo mu, že vše je ok a najednou to bouchlo a jde proti mě. Za všechno mohu já a moji rodiče s kterýma se vidím minimálně. Ona usiluje o náš rozchod, nalejvá mu do hlavy nesmysly a díky tomu si myslím, že všechny jeho partnerky mu ona rozmluvila, protože jí nevyhovoval. Já jsem 11 let uhýbala, byla středem pozornosti, tak to fungovalo a nyní jsem se ozvala a to jsem si dovolila…. potřebuji pomoc, fakt už nevím jak na to. Tohle na vyšším levlu a ona si jde stále za svým …..Mám se k Vám objednat nejdříve sama nebo máme dorazit rovnou oba?Moc děkuji Petra

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milá Petro, plně chápu, co píšete. Pokud je to možné, vhodné by bylo, kdyby přišel i manžel. Synové se často cítí zodpovědni za štěstí svých matek, obzvláště po smrti otce. Smutné je, že při tom opomíjejí štěstí vlastní ženy (kde zas aby to za ně dělal syn ;) – což je samozřejmě špatně.) Rozumná matka přeje synovi štěstí partnerské. Bylo by vhodné, kdyby se vám podařilo společně shlédnout https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10169534665-partnerske-vztahy-aneb-navod-na-preziti/208572231000005-lide-kolem-vztahu-jak-resit-konflikty-s-nimi/ Budu se těšit.