Dobrý den, je mi 18 a posledních pár let pociťuji jakousi "úzkost." Je to většinou v situacích, kdy jsem ve skupině s lidmi, které neznám a i když bych se s nimi chtěla bavit, mám v sobě nějaký blok. Jsem nervózní, nevím co mám dělat a cítím se dost nepříjemně. Něco ve mně jako by mě drželo zpátky. Někdy mi trvá delší dobu, než se začnu s někým bavit. A i přes to všechno si o sobě myslím, že se dokážu bavit se všemi o čemkoliv, ale právě v těchto situacích zjišťuji, že to asi tak nebude. Není to jenom setkávání s lidmi, jsou to i situace třeba kdy mám zavolat někomu, koho neznám, nebo někam jít a něco vyřídit. Vždycky si musim dopředu naplánovat, co přesně řeknu. Nemusím říkat, že mě to dost omezuje. Nevím, co s tím. Je to úzkost nebo něco jiného? A je to normální? Je pravda, že v posledních letech se snažím najit sama sebe a vyrovnat se se svojí sexuální orientací. Jsem kvůli tomu dost uzavřená. I když mám pocit, že ty úzkostlivé problémy začaly o něco dříve, můžou tyto problémy spolu nějak souviset? Co byste mi doporučila? Děkuji.

Milá V., doporučuji prozkoumat své nejistoty v sobě a přepracovat je. Přijmout sama sebe, taková jaká jste – bez výhrad – i když se chceme zdokonalovat, je třeba přijmout stav, který je a takový stav milovat a dopřát mu vývoj. Je vhodné naučit se cítit vnitřní klid a uvědomit si, že je nezávislý na okolí… Jste-li z okolí, můžeme se domluvit na tréninku sebevnímání – uvědomění si pocitů a přepracovávání… bude to nejefektivnější Jinak zkustě třeba knihu Terapie tukáním… V tuto chvíli není důležité, dát si diagnozu, ale naučit se pracovat na sobě… Přeji vše dobré.