anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý den, Bude mi 22 let a poslední dobou mě velmi trápí jeden problém, se kterým si nevím rady. Už odmala jsem velmi zvláštní povahu a i maličkosti mě dokáží pořádně vykolejit. Kolektivů jsem se vždycky spíše stranila a s kluky byla pro mě komunikace vždy ještě složitější – dokonce jsem se jí možná i trochu vyhýbala. Většinu času jsem trávila doma, a takhle to jei doteď. Měla jsem hodně koníčku, ale postupemčasu měpřestali bavit. Zkoušela jsem dělat něco jiného. Ale bezúspěšně. Měla jsem pár vztahu. Netrvali dlouho. Teď mám vztah. Už spolu budeme rok. Jsem spolu zasnoubení. Ale není to takové jako na začátku. Dříve se mohl přetrhnout aby mi dal polibek, aby mě obejmul, aby usnul v oběti. Teď když to neudělám já, tak to neudělá nikdo. Teď když jde spát otočí se ke mě zády. Když se jeden den chovám tak jako on, tak je to špatně. On má manželku a dvě děti. Nevím jak mám zvládnout tohle.Děti mi nevadí, miluji děti. Neumím se vyrovnat s jehomanželkou (ex). Může se rozvést až bude prodány dům. On je hodný. Pro každého chce aby jenom to nejlepší. Nechci jiného chlapa. Ale nevím co mám dělat. Řekl mi že já jsem mu ukázala co je to laska. Vím že mě miluje. Ale nedůvěřuje mi. A já se snažím aby mi zase důvěřoval. Ale já už nevím co mám dělat dál. Když si sejdeme a povidame si o tomhle. A ještě různých věcech. Mnohokrát se mi stává že mu chci říct tolik vět. Ale nedokážu ze sebe dostat ani hlásku. Poslední dobou se hodně hádáme. A mě příjde že je to moje vina. Jak jsem psala výše, mám zvláštní povahu. A dokáže mě vytočit úplně všechno. Jsem splachovací, rychle zapomínám, dokážu z minuty na minutu obrátit moji dobrou náladu v katastrofickou náladu. Nevím jak tohle mám opravit. Zkoušela jsem hodně věci. Ale nepomohlo to. A jsem už zoufalá. Nechci zničit kvůli mé blbé povaze vztah. Vytvořil se mi nějaký negativní blok. Do společnosti se mi chce čím dál méně – prakticky se jí vyhýbám. Přítel se snaží mě vytáhnout ven, s jeho přáteli. ( je z ciziny, přestěhovala jsem se před třemi měsíci). Snaží se mě brát na večeře. Ale okamžitě se mi udělá negativní blok a jsem protivná a nikam se mi nechce. A nedokážu se poradně uvolnit. A pak je cely večer zkažený. Cítím se nejistě, mám negativní myšlenky. ( že nikoho nezajímám, že mě nikdo nemá rád, atd) Tato nejistota je mi překážkou, protože když se snažím si s někým povídat. Prožívám intenzivní strach. Začnu myslet na tyhle věci,to co jím říkáš nikoho nezajímají. Pokoušela jsem se to změnit ale nejde to. Nebo nevím jak to mám změnit. Můj přítel mi nerozumí. Nerozumí tomu jaká jsem povaha. Chtěla bych mu to vysvětlit. Ale nevím jak, protože sama nerozumím svoji povaze. Celý život jsem nežila ve šťastném životě. Teď ho můžu mít, a moje povaha ho ničí Děkuji za Váš názor a také za ochotu zamyslet se nad mým problémem, který mě neskutečně ovlivňuje.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milá Presco, co to znamená – neměla jsem štastný život a ted ho mohu mít a moje povaha to ničí? Připadá mi, že asi chybí vytvořený milostný vztah se sebou. Asi by bylo vhodné jít cestou sebeuvědomění. Ohledně vztahu to asi taky bude složitější… jděte spolu třeba na rodinné konstelace – např. k Janu Bílému. Pište si každý den, tři věci, za které jste vděčná … Chtělo by to najít pro sebe cestu, kterou se budete sama sebou zabývat. Můžete se objednat.