Dobrý den,chtěla bych radu jak pomoct bratrovi.Je ženatý téměř 5 let a v manželství se jen trápí.Jeho žena – moje švagrová mívá často záchvaty vzteku křičí i před cizími lidmi bratra bije,ale také zbila tchána 80 letého a švagra ,který se náhodou k hádce připletl.Mají 1 dítě 3 letou holčičku ta trpí neustálými hádkami .Švagrová denně odchází z domu celé dny se toulá městem nebo klábosí s kde kým dcerku tahá sebou i v zimním období.Občas něco uvaří a zásadně neuklízí ani bezdomovci nemají takový bordel.a dítě žije v takovém prostředí.Už 4 x přijela policie, sanitka švagrovou odvezli cestou se zklidnila tak ji zase pustili.Odmítá se léčit střídá lékaře.Má slovenské občanství a tak dcerku léčí jednou v ČR jednou na Slovensku.Je závislá na telefonu a během dne provolá i tisícovku dokud je kredit.Neumí hospodařit s penězi nakupuje věci které nepotřebuje.Nic nestíhá není schopná cestovat autobusem nebo vlakem ,protože nestíhá .Mohla by sociálka nějak zasáhnout?Vždyť to dítě nemá domov,když denně cestuje.Švagrová se nesnese asi se svou matkou dokonce ji škrtila…Pendluje mezi bydlením u manžela nebo bytem své matky tam si nájemníci stěžují na neustále její hádky.Celou rodinu obviňuje ,že jsou debilové jen ona je zdravá a nejlepší.Je mi líto dítěte Prosím o radu kam se obrátit? Děkuji za odpověď.

Milá švagrová, měl by chtít to řešit bratr, třeba i ve spolupráci s vámi, že ho svědeckou výpovědí na sociálce podpoříte. Cílem by tedy asi mělo být vyhodnocení stavu jako akutního ohrožení vývoje dítěte a proto stanovení předběžné péče bratrovi, který by se měl odstěhovat. Pokud bratr nebude s vámi spolupracovat, nic moc nezměníte. I když můžete poslat udání na sociálku, protože každý, kdo ví, o zanedbání péče o dítě je povinen tento stav nahlásit. Pak by měla sociálka začít jednat a věřím, že dílčího úspěchu je možné dosáhnout. Držím palce.