anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý den, od svých 11 let mám pocit, že jsem tlustá. Uvědomuji si, že jde jen o pocit a ve skutečnosti jsem tlustá jen trochu, ale sama sobě si přijdu dvakrát tlustší, než ve skutečnosti jsem. Nemůžu kvůli svému stydu za své tělo nosit skoro žádné oblečení, stydím se jíst před ostatními, cítím vinu, když se najím a mám velký strach, že přiberu. Velký strach z toho, co si o mně kdo myslí. Občas se mi dokonce zdá, že jsem to nevydržela a najedla se, a když se probudím, oddychnu si, že se to nestalo. Chci se toho zbavit a být konečně normální. Normálně jíst a vnímat sebe a své okolí, a ne se jen porovnávat s ostatními. Už od těch 11 let jsem zkoušela různé hladovky, přísné diety, drastické cvičení a normální diety (dnes je mi 15, měřím 168 cm a vážím 62 kg) Bohužel nic nevycházelo a já nehubla. Teď se to však změnilo. Začaly velké problémy ve škole a v rodině. Šikana, špatné známky, finanční problémy – exekuce, stěhování, úmrtí v rodině apod. Všechno se to na nás sesypalo tak náhle a naráz, že jsem neměla čas na to to zvládnout. Přestala jsem chodit s přátely ven, jedla jsem tak, jako bych roky nejedla a věci, které mě dřív bavily, mě bavit přestaly. Dostala jsem depresi. Nemluvím o tom, že jsem byla na dně, ale o trvalé změně mé osobnosti. Přijde mi, jako bych to nebyla já, ale někdo jiný. Život už není barevný, ale černobílý. Je to povinnost a jsem tu jen kvůli svým rodičům. Myslím, že by pro mě byla úleva, kdybych se zabila (vlastně jsem už dvakrát chtěla ale..) V tohle období jsem hodně přibrala (jak už jsem psala – hodně jsem jedla). Snažila jsem se pořádně cvičit a držet diety, ale zase nic nevycházelo. Ale potom jsem zkusila další dietu a já na ní shodila cca 11 kg. No..a teď jsem skoro všechno nabrala zpět. Tehdy jsem skoro nic nejedla a dnes už se zase přejídám a nemůžu se zastavit. Snažila jsem se jídlo vyzvracet, pít různé tabletky na odvodňování, hubnutí apod. ale.. tohle je asi jen další bludný kruh. Chápu, že je složité takhle říct, co se mnou je, když o mně skoro nic nevíte, ale byla bych ráda, kdybych věděla aspoň něco.. nevím totiž proč mi takhle je, jak dlouho to bude trvat a zda- li to někdy vůbec zmizí samo. Mám depresi? Nebo co mám, že mi je takhle moc zle..? Děkuji za odpověď. :(

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milá Kačko, hledáte vztah sama k sobě, ke společnosti. To jsou životní výzvy. Samo to nepřejde. Je možné, že antidepresiva by vám pomohla. Ale rovněž doporučuji vědomou práci na sobě. Na začátku stojí rozhodnutí o lásce k životu a sebelásce. Rozhodnout se myslet a dělat to, co prospívá životu a lásce. Je potřeba přestatse prát sama se sebou, dát sve existenci Ano, a přijmout své tělo – poděkovat mu za to, že slouží – stát před zrcadlem 20minut nahatá a hladit ho a říkat mu, jsi moje, přijímám tě, jiné nedostanu… a to opakovat tolikrát, než to bude pravda. Když s tělem cvičíme s láskou, když ho krmíme s láskou, je to jiné, než když se s ním pereme. Práce na sobě je práce… až toto uděláte, můžete se znova ozvat… :) Držím palce.