anonym Personál zeptal se před 6 roky
Mám dospělou dceru , která je nezodpovědná , celkově je náš vztah velmi " třaskavý " , už od její puberty jsme jako voda a oheň . Povahově , je celá tchýně , se kterou již 20 let neudržuji vztah . Dcera je již dospělá , tak bych jí měla nechat stát na vlastních nohou . I přes počáteční výpomoc ( především finanční) , stále není finančně gramotná , zadlužila, se a neplnila své závazky , pomohla jsem jí vyhlásit osobní bankrot ( oddlužení). Pracovala a zůstávala jí nezabavitelná částka . Jako by toho nebylo málo , nezodpovědně si pořídila dítě s nezodpovědným mužem . Na naší výpomoci je nyní plně odkázaná i s vnučkou ( otec dítěte se zachoval tak ,jak jsem jí již od začátku jejich vztahu říkala ). Nedá si poradit , vždy volí přesný opak toho , co jí doporučuji . Pokud by nebyla na světě vnučka , asi bych s dcerou ukončila veškeré vztahy . Náš vztah dosáhl takové úrovně , že dceru doslova nenávidím , za to jakým způsobem vede život . Kvůli malé se jí ale musím zabývat , nedá mi to abych přihlížela , jak se s malou vnučkou řítí na sociální dno. Coby samoživitelka ( otec dítěte neplatí alimenty ) rozhodně nemá život jednoduchý . Vypomohla jsem jí i s hlídáním aby mohla při rodičovské do práce , vydělané peníze mizí během několika dní ,opět musíme krýt náklady na výživu vnučky . V práci mi změnily pracovní dobu a nyní již nemůžu dceři vypomáhat s hlídáním – musela přerušit práci – dcera mě vyčítá , že si nyní díky mě nemůže navýšit příjem . Na sociální dávky nemá nárok ( protože měla vysoký příjem) , opět musíme krýt náklady, které z rodičovského příspěvku nemůže uhradit . Nyní jí hrozí ,že přijde o bydlení (náklady převyšují její příjem) . Bydlení ve společné domácnosti nepřichází v úvahu , nejen díky malému prostoru ale asi bychom se "zabily". Nechci přistoupit k řešení , že bych žádala o svěření vnučky do péče , tím bych vztah s dcerou nijak nezlepšila. Do poradny jí nedostanu , dcera je mým velkým zklamáním a ostudou .Nemám klidné spaní , neumím si život užívat radovat se z něj ……

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milá Bezradná, je to náročná situace – to chápu. V první řadě srovnat vztah k sobě – ucítit, že jste dělalato nejlepší, co jste uměla a že duše jetu každá i sama za sebe. Je třeba najít v psychomentální rovině způsob, jak dceru propustit. Zkuste opakovaně https://www.youtube.com/watch?v=AkXwz8FmXHc&t=3s Třeb by vám pomohlo, kdybyste si chodila povídat, rovnat pocity, myšlenky a postoje k psychologovi – on takový vztah s dcerou fakt může být výzva k tomu, něco se naučit a vrátit se ke svému klidu.