anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý den. Prosím, potřebuji poradit. Jsme s přítelem skoro čtyři roky. Zvládli jsme spolu hodně špatného, tedy spíš jsem to zvládala já za oba. Ale co mě trápí. Celá ty roky má neustále nějaký ten virtuální vztah. Vždy se profiluje jako někdo jiný. Jiná práce, jiná identita. Za ta létě je to už snad i několik desítek žen. Vždy když jsem mu na ně přišla, sliboval, že přestane, ale nepřestal nikdy. Teď už jim dokonce i volá. A nyní tvrdí, že to dělá vždy, když se pohádame. Ale je to výmluva. A hádáme se neustále, právě kvůli tomu, že mě ty jeho láska vadí. Už mi několikrát napsala oz žena, které psal, a zjistila, že lže. Myslíte si, že je to nějaká nemoc? Nějaká forma závislosti? A jak se k tomu mám postavit já. Miluju ho, ale tohle už nezvládám. Poradíte, co s tím?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milá Jani, ano, kde hledat tu hranu… a být shovívá a vědět, že je to od něj jen dětská hra a kdy uvidět, že tento muž není připraven být ženě oporou. Partner je vskutku nedospělý – hraje si nejen s vámi, ale i s ostatními ženami. Ubližuje. Neumí čelit realitě života a jednoho vztahu. Proč tomu tak je, to je jeho práce uvidět a dokázat to přijmout a změnit. Je vidět, že situace se cyklí, pravděpodobně jste vyčerpala všechny možnosti. Už víte, že ani po dobrém, ani po rozčilování se nemění. Je na čase ptát sama sebe: chci pokračovat v cyklení? Vážím si sama sebe? Na kolik jsem já zavislá na něm? Vztah nemůže vzládat jeden za oba – to je nerovnováha a jak vidno, nenese to kýžený efekt. Neváží si vaší lásky. Důvěřuji Vám, že uvidíte svoji svobodu. A nerozcilujte se, nehádejte se, není vás to dustojno. Můžete se zastavit – budeme mít, co dělat. Držím palce.