Prosím o radu: jsem z rodinné situace moc špatná.Syn s manželkou k nám často vozí malé vnučky na hlídání.Sama pracuju v mš,mám 54roků,procházím přechodem,mívám dost problémů,jsem unavená,špatně spím….Ale při poslední návštěvě mladých u nás mi připadlo,že s námi téměř nemluví,tváří se všelijak,tak jsem synovi napsala meil zda se něco neděje,že mi kor snacha připadala nějaká přejetáTo jsem si dovolila asi moc,syn mi napsal nehezký meil,že si s námi vlastně nikdy nerozumněl,že jsem stále naštvaná,bez zájmu o ně,že je pro mně asi problém nabídnout jim kávu a snacha se necítí u nás dobře- přitom u nás sami chtěli být na vánoce,já jsem vše připravila,nemuseli vůbec nic…Překonávala jsem sama obrovskou únavu..Nás s manželem vůbec nenapadlo,že nás vlastně nemusejí….Vždy jsme jim pomáhali jak s hlídáním, tak peněžně.Lituji toho,že jsem se vůbec zeptala a dozvěděla jsem se,o co jsem nestála.Synovi i snaše jsem napsala vysvětlení,ale prý si trvají na svém a nehodlají se s námi o tom dál bavit.Vůbec nevím jak s nimi dál komunikovat,nechceme přijít o vnučky,ale je to pro mně velká rána,kterou nějak nemůžu zacelit……Strašně to bolí,nevím jak se stím vyrovnat….

Milá Mirko, chápu tu bolest. Syn napsal, jak to vnímá. Bohužel mladá generace je občas drsně nekompromisní. Je na rodičích, aby přijali svou celistvost a propustili svou závislost na potomcích a jejich uznání. Je třeba si sama poskytnout vědomí, že jste konala, jak nejlépe jste mohla a mnohé dala a uvědomit si, že syn vidí jen nedostatky a neprojevuje vděčnost za to, co dostal – jeho karma. Věnujte se sobě a manželovi, regenerujte a projevujte životu vděčnost za to, co máte. Smutek ze vztahu se synem propustte – jen pozorujte jeho počínání, dopřejte mu jeho cestu a se svou energií hospodařte uvážlivě. Z Vašeho psaní mám dojem, že se syn nechce bavit o tématu, ale vztah nepřerušil. Tak to by bylo taky fajn. Přeji vše dobré.