anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý den , nevím kde bych začala, možná tím, že bych potřebovala radu, aby mě vyslechl někdo nezaujatý … S manželem jsme spolu začali chodit před 5 lety, náš vztah byl idylický, měli jsme podobné zájmy, rádi jsme jezdili na výlety, trávili čas společně, v intimním životě bylo vše v naprostém pořádku. Po nějaké době jsme si pořídili vysněný domek na vesnici, psa, kocoura…. Všechno bylo prostě tak, jak má být. Avšak naše idylka netrvala moc dlouho. Dozvěděla jsem se, že si Tomáš píše se ženami, mnohem staršími než jsem já, se ženami s jeho minulosti, co již měli rodinu, děti, snad byli i vdané. Psali si o dost pro mě odporných intimních věcech. Byla jsem opravdu hodně zklamaná, doma nám to přece fungovalo ve všech směrech, tak proč to dělal ? S jednou paní si dokonce domlouval schůzku za účelem sexu. Tvrdil mi, že by na schůzku stejně nejel, ale já mu nevěřila. V minulosti totiž všechny moje vztahy skončili nevěrou (s partnerovi strany) a následnou nedůvěrou partnerů. Přesto, že Tomáš věděl, jakými problémy jsem si prošla v předchozích vztazích, udělal přesně to co nesnáším úplně nejvíc, lež. Snažila jsem se nad touto okolností nějak přenést, stálo mě to opravdu hodně úsilí. Tomáš prosil, abych mu odpustila, přísahal, že mě miluje, zrušil sociální sít a údajně vymazal i telefonní kontakty. I když mi udělal šrám na duši, odpustila jsem mu. V tomto období jsem začala pociťovat méně sexuální aktivity u svého partnera. Zanedlouho přišel s prstýnkem a požádal mě o ruku. Ptala jsem se ho, jestli to nedělá jen kvůli tomu, aby si mě udobřil, ale říkal, že to dělá proto, že se mnou chce být a žít. Bylo to moc hezké a já mu to uvěřila. Znovu jsme si tedy užívali chvilky štěstí a plánovali svatbu. Jediné co mě trápilo bylo, že se se mnou partner najednou nechtěl milovat tak často jako dříve. Prvně jsem házela vinu na sebe, myslela jsem si, že se mu nelíbím, že ho nepřitahuji. Snažila jsem se to řešit tím, že jsem mu kupovala různé čaje , vitamíny, bála jsem se, že je nemocný. Byl i u sexuologa, na spermiogramu , poté zašel i na jedno sezení k vám. Všechny výsledky ukazují, že je úplně v pořádku a zdraví. Moje myšlenky byli už i takové, že někoho má, že se s někým stýká. To vše mi ale vždy popřel. Druhý šok přišel po svatbě. Manžel se mi krátce po svatbě přiznal, že ví, proč se mnou nemůže spát. Je závislý na pornu. Když nejsem doma, raději si pouštěl videa, než aby si užíval své manželky. Já jsem mu nikdy v ničem ani v intimním životě nic nezakazovala, byla jsem přístupná ke všemu , co kdy chtěl a co se mu líbilo, o to mě tohle šokovalo víc. Splnila bych mu všechno co by si jen přál. Ve mě se to bohužel zase zlomilo, první jeho lež se ženami, teď mě zradil tím, že mě sexuálně odmítal, vůbec jsem ho nevzrušovala, měl problémy s erekcí, prostě najednou vedle mě přestal být chlap. Já jsem se mu cca 2 roky snažila pomoct jeho nechutenství k sexu vyřešit, kupovala si zoufale prádýlko, jemu vitamíny, bála se, že je nemocný a on se mi za rohem celou dobu jen vysmíval a čekal, až nebudu doma. Najednou byla moje snaha pryč. Už jsem neměla dost sil mu říct, že se nic neděje, že to zase zvládneme. Nějakou dobu jsme se nebavily, pak mě opět obměkčil . Přece nezahodíme to co jsme si vysnili a vybudovali. Přece se krátce po svatbě nemůžeme rozejít. Zase jsme spolu nějakou dobu vydrželi , i když já jsem se domů nevracela s radostí jako dřív. Čekala jsem, že se stane zázrak, že to bude zase v pořádku. Přečkali jsme společně Vánoce, Silvestra, po novém roku to bylo na chvilku zase fajn, dokonce se zlepšil i náš intimní život, začali jsme se společně smát. Konečně jsem si říkala, že bude všechno dobré, že bude všechno jako dřív i když se šrámem na duši … srdci. Co jsem ale nechtěla se stalo. Přišla jsem manželovi na to, že je zase v kontaktu se stejnou, již zmiňovanou známou, se kterou si kdysi domlouval sex. Bohužel to nebyli jen kamarádské sms. Znova a pořád dokola mi jen lže. Nedokáže se zřejmě odpoutat od svého nerozvážného dřívějšího života. Nikdy nedokážu pochopit, co ho k tomu vede. Vždyť doma jsme měli všechno. Jak to takhle může zahodit ? Bohužel moje nedůvěra k němu už je asi nepřekonatelná . Najednou jsem v něm ztratila tu kdysi spřízněnou duši, přestala jsem ho milovat. Doma se snažím trávit co nejméně času, nevyhledávám jeho společnost. Raději trávím čas mimo domov s přáteli. Nevím jestli se to dá nějak opravit, slepit. Já jsem se tolik snažila a on si toho nevážil. Nyní to u nás vypadá tak, že sice žijeme pod jednou střechou, ale každý ve své ložnici. Pro mě představa mít s ním dítě je nyní nulová. Když spolu sedíme v obýváku na gauči a snaží se mne dotknout, začnu plakat, nesnesu jeho pohlazení, jeho doteky. Nejhorší na tom je to, že už se nikdy nechci do nikoho zamilovat, nikdy nechci nikomu věřit. K čemu je láska, když Vám ten druhý vždycky po čase ublíží ? Jste taková naše, moje poslední záchrana, vím že mi nemůžete poradit co mám přesně udělat, ale zajímal by mne Váš názor. Třeba jsem jenom paranoidní a vidím to všechno moc černě, vím, že v manželství musí být nějaká dávka tolerance, ale nevím, jestli ji v sobě ještě mám. Nejsem zas tak silná, jak jsem si myslela. S úctou Mahovská Šárka (dat.narození 08.09.1990)

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
MIlá Šárko, píšete o svém zranění… chápu, že každý unese jen určitou dávku bolesti… doporučuji léčit své zraněné srdce … naučit se regenerovat ze své vnitřní podstaty… upřímně si nejsem moc jistá, že v tomto vztahu je možné pokračovat… jakou osobní práci na sobě vykoná manžel? Ale byla by škoda své srdce zavřít – naučit se s ním pracovat vědomě … V té věci mohu být nápomocna :) Držím palce a přeji vše dobré.