Dobrý den, je mi 13 let a rozhodla jsem se vám sem napsat protože mám takový problém, který si neumim vyřešit a vyhnat ho z hlavy. Když jsem četla ostatních pár článků usoudila jsem že ten můj sem asi nepatří, ale stejně to zkusím. Víte musim pořád myslet nato jaký to bude po smrti, že se nevyrovnám s tím že mi umřou příbuzní a že nechci aby mi zemřeli rodiče,……atd. Jsem kvůli tomu už zoufalá a nevim co mám dělat. Trápí mě to jenom večer a ráno už mi to takové nepříde. Vždy když něco pěknýho s rodiči zažijeme, tak si uvědomim že jednou umřem. Každý večer kvůli tomu brečim a moc mě to trápí. Už totiž nevim jak dál. Přestala jsem se kvůli tomu dívat na televizi, protože mi to skoro každý film nebo seriál připomíná. Prosím poraďte mi co mám dělat.

Milá Barčo, kdyby nebylo smrti, nebylo by ani filosofie (což je věda, hledající odpověd na místo člověka ve světě – zjednodušeně). Než abych ti tu dávala jednoduchou odpověď, bude pro tebe lepší, když se o to téma budeš zajímat sama více a podrobněji – bylo již před námi mnoho a mnoho lidí, kteří tento fenomén zkoumali, někteří napsali i knihy… např.: Tibetská kniha mrtvých, Život po životě, Reinkarnace (Dethlefsen Thorwald) Přeji světlo na cestě poznání. p.s.: Duše je nesmrtelná (a to, že žijeme v ateistických Čechách, na tom nic nemění) a taky je dobré vyrovnat se s tím, že tu na světě jsi sama za sebe.