Dobrý den. Seznámil jsem se se svou přítelkyní teprve před 3,5 měsíci a z toho 3 měsíce čekáme miminko. Všechno bylo v úplném pořádku až do předminulého týdne. Moje partnerka se z ničehonic začala chovat vůči mně naprosto netečně. Došlo to tak daleko, že mi napsala, že čím jsem k ní hodnější a starostlivější, tím víc jí to dráždí. Prý se k sobě nehodíme a ona, protože čeká naše dítě, to vnímá jako hrůzu a nemůže se s tím vyrovnat. Mně je z toho opravdu hrozně zle. Mám pocity stesku po ní i po rostoucím miminku. Neviděl jsem ji od 20. prosince 2007 a jediná naše komunikace probíhá prostřednictvím ICQ či sms zpráv a nepřál bych Vám ani vědět, co všechno mi vyčetla. Nevím, co dál. Mám spoustu povinností, ale nemůžu se na ně soustředit. Prosím, poraďte. Jsem opravdu zoufalý. Nevím, jak se k ní mám chovat a zda tím, že jí budu volat či se pokoušet o sekání, se jí nebudu vnucovat a ještě to nezhorším. Mám pocit, že mé city už nesdílí. Potřeboval bych vědět, že mě chce mít vedle sebe a že se se mnou těší na miminko. Zatím mám pocit, že jí jsem spíš na obtíž a že můžu za všechno, čím teď trpí. Hrozně mi chybí. Děkuji moc za odpověď, Petr 25, student.

Milá Šárko, nutno uznat, že máte vytrvalost. K vaší otázce – takové sebedestruktivní chování mívá motivy různé – několik jich uvedu a vy si můžete zkusit sama sebe poctivě zanalyzovat a vybrat. Možnosti, které se mohou doplňovat: 1. nedostatek sebeúcty ("nemám na to, abych žila lepší život"), 2. strach z budoucnosti (lepší známé "peklo", než krok do neznáma), 3. naivita ("kvůli mně se změní"), 4. být "samaritánka" – pocit být ta lepší, silnější v páru, ta která zachraňuje 5. potřeba adrenalinu (někdo rád horskou dráhu, někdo nebezpečné vztahy). Tak rozum do hrsti, máte v první řadě povinnost zachránit sama sebe… Držím palce.