anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý den, chtěla bych vás poprosit o radu. Nedávno jsem si přečetla nějaké články ohledně budoucnosti, oteplování planety a co nás může čekat. Můžu vám říct, že to co tam bylo napsané je hrůza hrůzoucí. Nedostatek vody ,epidemie, dlouhotrvající sucha a vedra, některá místa na naší planetě neobyvatelná, nedostatek potravin, na Moravě poušť a války o vodu. Od té doby nemohu normálně fungovat, mé myšlenky jsou jen na ty hrůzy z článků. Mám pocit, že nic nemá cenu, že všichni umřeme. Strašně se bojím a hlavně o své děti. Sleduji teď počasí, jestli prší nebo ne. No hrůza. Poradíte co s tím? Psychologa jsem již navštívila, ale moc mi nepomohl. Prý tu situaci mám sledovat, ale mě je pak ještě hůř. děkuji za jakoukoli radu.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milá Pído, to znám – říká se tomu enviromentální deprese. Je třeba přijmout, že jsme součástí vesmíru – každý tu děláme, co můžeme – víc nemůžeme- neztotožnujte se s kolektivním smutkem – stáhněte pozornost k tady a ted… každý může jen něco málo – je třeba přijmout určitou bezmoc … nechat se sevět točit… a dát důvěru budoucím generacím, že si s tím budou muset nějak poradit… asi se sem narodí právě pro takovou zkušenost. Ano, vím o tom, ale více se těmto tématům nevěnuji, není třeba vyvolávat si smutky – změnit mohu něco málo v sobě a kolem sebe. Řešením je smíření se… ted to vypadá tak… a dodat: A to se může změnit Přeji vše dobré.