anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý den, potřebovala bych prosím poradit jak vysvětlit dceři (4 roky), ze jeji otec nejevi o ni zajem. S otcem dcery jsme se rozešli, když dceři byl necelý rok, ale otec je více jak 3 roky uražený, že jsem se s ním rozešla (měl a stále má problémy s alkoholem). Dcera se samozřejmě ptá na tátu, bohužel si ho pamatuje, protože jednou za rok za ní na hodinku přijede. Já před dcerou o něm špatně nemluvím, vždy ji odpovím, že tatínek bydlí daleko a musí hodně pracovat a proto ho moc nevida, což docela dlouho bezvadně fungovalo, ale dcera začala všem vykládat, že její tatínek opravuje auta, což není pravda, a různé pohádky o tom jak za ní jezdí a podobně. Samozřejmě jsem s ní mluvila o tom, že si nemá vymyslet o tátovi, ale dcera na to zareagovala, tak že začala hystericky brečet, že chce prostě tatínka. Prosím poraďte jak ji vysvětlit, že pravda je taková, že nebydlí daleko a že nepracuje od rána do večera, ale že se prostě rozhodl, že má raději alkohol a přesto vlak nejede?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milá Verunko, situace nepříjemná. Asi postupně říkat něco v tom smyslu: S tatínkem jsme se potkali, chtěli jsme ti dát život a tak, jsi se nám narodila. Proto jsme se s tatínkem potkali. Někdy je to tak, že někoho potkáme na chviličku a on pak jde jinou cestou. Tatínek ti chtěl dát život, to udělal a pak ho život vedl jinam než tebe a mne. A je to tak v pořádku. Držím palce