anonym Personál zeptal se před 6 roky
Dobrý večer nebo spíš až to budete číst den, chtěla bych se na něco zeptat. Je mi 18 let a poslední dobou mám hroznou náladu. Nic mě nebaví, uzavírám se do sebe, mám pocit úzkosti. Chtěla bych to všechno ze sebe vykřičet, vybušit, ale nejde to. Dusí se to ve mě. K tomu všemu mám problémy s jídlem a dost často trpím nespavostí. Jídlo si vážím, počítám si kalorie. Bojím se více najíst. A když se náhodou více najím, mám výčitky… Pořád mám nutkání se vážit a mám strach z přibrání. Cokoliv sním navíc, tak si pozdějš vyčítám a mám nutkání to jít vyzvracet. Připadám si tlustá. Zhubla sem na 53,5 kilo… Od listopadu tedy skoro 6 kilo… Doktorka říká, že nemám daleko k anorexii. Ikdyž mám tolik, kolik mám, stále nejsem spokojená. Když se na sebe podívám, stále vidím nedokonalosti. Před Vánoci sem jedla ještě méně než dnes a hodně intenzivně cvičila, klidně i víckrát denně. Párkrát se mi zatmělo před očima, ale i přesto sem v cvičení pokračovala. Dnes ale na to už nemám sílu. Nezvládla bych to. Na všechny jsem nepříjemná a nejradši bych byla někde sama, bez lidí… Když na mě někdo mluví, mám co dělat, abych nevybuchla. Já ani nevím co přesně cítím. Nedokážu ty pocity ve mě popsat. Něco se ve mě děje a já nevím co. Chtěla bych se zeptat co s tím? Je to pouze na konzultaci u psychologa nebo už je to vážnější? Už dál nemůžu, nechci se takhle cítit a tak sem se rozhodla s tím něco dělat. Děkuju Fictumová

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milá Lenko, https://www.youtube.com/watch?v=AkXwz8FmXHc&t=14s ělo je dar, který jsme dostali pro život na zemi a je s duší prolnuto. Naše tělo je displej, které když dokážeme číst, provede nás na cestě k sobě i k partnerovi. Děkujme tělu za to, že je, protože: Tělo nám umožňuje Žít. V těle prožíváme radost, lásku, sladké i hořké, sjednocení i odpor. Skrze tělo tvoříme krásu v obrazech, domech, tanci. V těle cítíme slast dotyku, radost z pohybu. Tělo nám prozradí i něco o našem strachu či úzkosti. V těle cítíme lásku i bolest z opuštění. Proto budujme láskyplný vztah se svým tělem, projevujme mu vděčnost za to, že nám tak dobře slouží, mějme ho rádi v takové podobě, ve které se právě teď nachází. Pohlaďte se, obejměte se, všem svým partiím řekněte, že je v tuto chvíli přijímáte a máte rádi, protože jsou vaše a patří k vám. Navažte kontakt se svým psychickým centrem lásky. Vnímejte, kolik lásky a bolesti se v něm mísí. Je to centrum, které je příjemcem i dárcem vaší lásky. Dlaní tomu centru pošlete teplo a něžnost. a dopřejte mu tuto léčivou energii přijmout a dovolit mu hojit bolestivé rány a přijímat tak láskyplnou sílu. Řekněte svému tělu bezpodmínečné ANO, jen tak můžete ve svém těle prožívat plně radost z bytí. Vnímejte ve svém těle tu božskou podstatu, milujte ji a důvěřujte ji, že vás vede k bytostné přirozenosti, k bytostné jednotě. Obnovte jednotu duše a těla a vnímejte energetické procesy v těle, vnímejte emoce, které jsou v těle zapsány, pozorujte jejich směr a dovolte jim přirozenou transformaci.