Dobrý deň, môj vzťah s priateľom sa začal pred 4rokmi, bol ženatý. Rozviedol sa jeho manželka mala niekoľkoročný vzťah. Rozvod súdy o majetok ho psychicky ničili. Hľadali sme rok spoločné bývanie pri kúpe zložil sám hotovosť, aj napriek tomu, že som chcela nech riešime domov spolu, prerábali sme spolu. Mal súdy o striedavú starostlivosť 13 ročného syna, získal ju, môj syn je tiež vekovo tak. Otehotnela som, čakala som dvojičky ale potratila som, keď sa dozvedel, že som bola tehotná kričal na mňa až som sa zosypala odsťahovala som sa. Po čase ma kontaktoval dali sme sa dokopy, prišiel o prevádzku požiarom a znova som šla k nemu bývať, milovala som ho a zabudla na zle. Ja som znova otehotnela a potratila, mesiac stál priateľ pri mne za čo som bola vďačná ale znova mal súd o syna bol podráždený a dostala ho jeho matka, vtedy už akoby som ani neexistovala a mohla za všetko zlé čo sa mu v živote udialo, že nestojím pri ňom. Znova som sa odsťahovala a znova za mnou chodil, povedala som, že budeme sa stretávať ale ako kamaráti milenci, znova som otehotnela ako každú jar a znova ta zmena v tele zobralo ma to. Známa mi zavolala, že ten môj má inú, v čom ma neskôr presvedčilo viac ľudí ale ja som stále verila jemu. Začal ma ignorovať a o tehotenstve som mu dala vedieť len sms, úplne ma odbil nech robím čo chcem, že som chcela len kamarátstvo a nebojujem o vzťah. Išla som na potrat do zahraničia na súkromnú kliniku ale medikamentozne to moj organizmus nezvládol tak mi ho museli urobiť chirurgicky previezli ma do nemocnice kde ma s klesajúcim tlakom a silným krvácaním zachránili. Priateľ mi písal stretli sme sa keď som mu povedala čo mám za sebou strávili sme spolu víkend ale bol ku mne chladný a vyčítal mi ako som pri ňom nikdy nestála aké mal ťažké obdobia ako som ho dávala dole a mám sa dať do poriadku, že som rozhádzaná osoba. Zobrala som si od neho svoje veci vypila s ním kávu on silný fajčiar už fajčí v dome aj po tom všetkom videla som tie krásne chvíle čo som s ním zažila tú pohodu čo sme si vedeli vytvoriť nechcela som odísť od neho naposledy s pocitom, že sa to skončilo zlom pretože v mojom srdci city neochladli. Pokiaľ som ho nepoznala mala som život domov, roky to isté zamestnanie cez voľno výlety zo synom. Myslím, že do vzťahu majú ísť dvaja s vyriešenou minulosťou a nie preniesť všetko z predchádzajúceho vzťahu do nového ako môžu riešiť to čo sa týka ich dvoch keď si prenesú všetky staré problémy a keď aj chcela som pomôcť bolo mi povedané nech to neriešim. Vzťahy nie sú len v dobrom je to dlhá cesta možno si časom budem vyčítať prečo sme s priateľom pri toľkých problémoch nenavštívili párového psychológa. Myslíte, že to mohlo mať význam? Ďakujem Vám za odpoveď.

Milá M., základní poučka je, že na kdyby se nehraje… máte pravdu v tom, že optimální je mít v základu vyřešenou minulost a mít schopnost žít tady a ted a dělat hezky. Což bohužel nebyl případ vašeho partnera. Bohužel to působí tak, že u partnera záhy došla láska…. patrně právě pro zahlcenost emocemi k původní ženě, synovi, ke svému pojetí života… pak by to ani poradna nezachránila … nebyl připraven na sobě zásadně pracovat, kdyby byl, udělal by to… přeji vše dobré – pořešte minulost poctivě a užívejte přítomnost :)