anonym Personál zeptal se před 6 roky
Zdravím, nikdy bych si neřekl, že budu takhle někam psát, ale nevím si už rady. Rozešla se semnou přítelkyně po dvouletem vztahu, mně je 20 a jí 18. Náš vztah byl krásný, stálé vyjadřování lásky až do samého konce, ze začátku jsem tomu vztahu nedával tolik citů, až v posledním půl roce. Ten kdo více lásku vyjadřoval, tak to ona, šlo to na ní vidět, že je šťastná. Dříve jsme podnikali stále něco a v poslední době moc ne, práce, nevídali jsme se tolik a když ano, tak se dělo to samé, flákali se atd. Někdy jsem se k ní nechoval jak bych měl, byl sprostý nevrlý atd, ale vždy jsem se omluvil, vím že se to nemá. Jednoho dne nečekaně po facebooku konec, poté z toho vycouvala psali si a vyříkali si vše, poté cca po měsíci jsme to zkusili znova. Já se ponaučil ze svých chyb a i ona tvrdila, že si uvědomila, že mě opravdu miluje. Bylo to krásné jako ze začátku. A po měsíci… zase konec. Furt mi tvrdila jak mě miluje a jak se na mě těší, druhý den přijedu a ihned mi to dala najevo. Je to měsíc a žádný kontakt, žádná změna, neozve se. Důvod, který mi řekla, že už mě nemá tak ráda jako dříve a uvědomila si, že vedle sebe potřebuje někoho jiného a celkově e na vztah necítí a chce se věnovat přátelům a sama sobě. Já jen nedokážu pochopit, proč tak náhle? jeden den toto a druhý den konec? V poslední době měla psychické problémy a vše jí nějak trápilo a přijde mi, že pak jí do hlavy vlezlo, že jí trápí i náš vztah a chtěla před vším utéct. Já si uvědomil všechny mé chyby a všechny chyby ve vztahu a ponaučil se, i po tom jak mi ublížila bych jí chtěl zpět a zkusit to znova a jinak, ne jako po prvním rozchodu, vyříkat si to a pokračovat dál, teď bych si přál začít ten vztah budovat znova a pomalu. Teď v kontaktu sní nejsem, jedinné co o ní vím, že se začala vídat s kamarády, se kterýma se v našem vztahu nevídala, ikdyž jsem jí říkal at e jim ozve a podporoval jí v tom. Prosím o radu, jak se pokusit to zachránit a pokud ještě nějaká šance vůbec je. Přinejhorším bych se sní rád setkal a omluvil se jí za vše zlé a rozešel se hezky v klidu, ale to ani ona nechtěla. Děkuju

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 6 roky
Milý Karle, působíte jako člověk, který si v tuto chvíli bere všechnu vinu za rozpad vztahu na sebe. Bylo by prima uznat svou spoluzodpovědnost a to, že díky tomuto vztahu víte, že si budete vážit lásky, vztahu, ženy… že o to vše chcete pečovat… za to můžete vztahu s ní poděkovat. Kus spoluzodpovědnosti je i na ni… prostě se vyvíjí a zraje a hledá sama sebe a cítila, že nyní potřebuje jít jinak… dopřejme jí to… to, že se nechce sejít a potvrdit si rozchod, to je přirozené… můžete s ní hezké rozloučení udělat mentálně, napsat… Odpouštím ti – odpouštíš mi žehnám ti – žehnáš mi a přeji tobě i sobě svobodu na všech úrovních Přeji vše dobré a držím palce.