Dobrý den, nevím co se mnou je. Za necelé tři týdny mě čekají státnice a já skoro nic neumím, nejsem schopná se učit. Už od začátku května (po odevzdání své bakalářské práce) trpím neustálou únavou. Spím celou noc až do poledne, vzbudím se, ale za chvíli jsem tak unavená, že bych mohla jít spát znova. Bolí mě úplně všechno, chvílemi se mi motá a bolí hlava, při hlasitých zvucích nejvíc. Nejsem schopná dělat skoro nic, vadí mi už i zalít kytku nebo uvařit čaj. Chvílemi se mi chce brečet, chvílemi mám strašný vztek. Nesnáším učení, nenávidím, když musím sedět u učebnice. Byla jsem zvyklá u studia pracovat s lidmi (zajímám se o mezinárodní vztahy atd., takže jsem jezdila na brigády i do zahraničí), věnovat se různým workshopům, akcím a vůbec být hodně aktivní, třeba za týden jsem projela 3-4 města. A měla jsem pocit, že to co dělám má smysl a naplňuje mě to. Teď jsem kvůli zkouškám musela všeho nechat, od začátku května sedím doma u skript a snažím se všechno naučit, fakt to nesnáším, učím se nazpaměť věci, co nikdy nebudu potřebovat, když bych mohla dělat něco smysluplného. Já vím, udělám zkoušky a můžu se k tomu zase vrátit, jenže já nemůžu, kvůli té únavě. A pak jsem zase naštvaná, že jsem unavená, že nic nedělám a jsem ještě víc naštvaná. Chci jenom věčně spát a spát a spát. Něco si přečtu a nevím to, dokonce zapomínám i věci, které jsem věděla. A to mám jít ještě na magistra, jenom si na to vzpomenu a dělá se mi až fyzicky špatně. Pořád slyším, musíš to vydržet, je to pro tvoje dobro, ale jak dlouho? A pak přijde zase něco, co musím vydržet? Co všechno musím vydržet, než budu moct dělat v životě to, co chci já. A k čemu je to všechno vlastně dobré? Pro titul,? Nemá to žádný smysl, jenom věčné utrpení. Prosím, co mám dělat, je mi každý den hůř.

Milá Elenko, když děláme něco, co nesnášíme, tak to vyčerpává… tak máte možnosti tři: – bud změnit přístup – činnost nedělat – protpět to Já osobně bych volila to, že v tom uvidím smysl, ten papír/doklad mi umožní lépe dělat to, co co chci a baví … a je to prima, že se mohu vzbudit, je mír, mám střechu nad hlavou a jsem zdravá.. to je přeci prima… a můžu si udělat denní rytmus, jak mi to vyhovuje… vyspat se… protáhnout se ráno třeba u milého sitcomu Step By Step … jít se proběhnout a pak si udělat kafíčko a učit se to, co je třeba… Umět být sama se sebou taky je užitečná dovednost. Držím palce.