anonym Personál zeptal se před 15 roky
OPRAVA:Dobrý den, prosím o radu:poslední 2 roky jsem měla potíže si najít práci(důvody:žiji v Ostravě,je mi 34 let,byla jsem adept na to mít miminko, atd.).Jsem 1,5 roku vdaná a čekám miminko.Z těch 2 let jsem dohromady pracovala cca.14 měsíců(ať už na HPČ či brigády).Z 1.práce jsem odešla kvůli lepší nabídce do svého oboru(2.práce),to byla chyba,musela jsem odejít z neúnosných sociálních podmínek. 3.práce byl podvod,dodnes mi dluží za 3,5 měsíce peníze,které neuvidím.Mezi tím byly brigády.4.práce byla v pohodě, jenomže jsem otěhotněla a dostala na konci zkuš.doby výpověď (prosinec 2008).Tolik jsem se snažila a byl to jen začarovaný kruh, ze kterého jsem byla i tak dost špatná,trápila se,plakala.Největším problémem je však můj manžel.Za ty 2 roky mám pocit,dle jeho chování,že pro něj není nic důležitějšího,než peníze a on sám.Za celou tu dobu mě ani jednou neobjal a neřekl,neboj to bude dobré,neboj to spolu zvládnem,neboj pomůžu ti… jen vyčítal a vyčítá dosud.Že jsem neschopná se postarat(i o sebe),nezodpovědná,že on si nemůže nic koupit a to si vydělává(koupil si-počítač),dokonce mě nutil lhát do životopisu,i na konkurzech a abych na nikoho nebrala ohledy.Přitom nestrádáme,máme na vše co potřebujem a i navíc.Když mě ve 3.práci podvedli,řekl,že jsme blbá,že jsem se nechala napálit, a že on už mě taky finančně podporovat nebude a stalo se na 4 měsíce,pouze platil byt a 1/2 nákupů jídla,druhou polovinu jsem platila já z půjčených peněz od mamky(i když se stydím-musela jsem si půjčit,neměla bych na normální výdaje a mé potřeby-nikoliv rozmary) a starala se o celou domácnost,abych vyvážila to,že nevydělávám(šlo o 10 měsíců,ale i tak jsem přispívala do rozpočtu z ušetřených peněz z předchozích zaměstnání-i když menšími částkami).Jsem moc zoufalá,co je nejhorší,dodnes to mám každý měsíc na talíři(i 2x),vždy si najde záminku,aby toto vytáhl a vyčítal, i když je to už od října passé(našla jsem si práci, ale otěhotněla-po té co na mě rok tlačil,abysme měli miminko).Je na mě dost sprostý,vyčítá a jak nemá argument zpět,pošle mě ,vulgárně, do háje a řekne,vulgárně,ať držím pusu a pak mě ignoruje-totálně(nebere ohled ani na těhotenství-stres).Poslední hádku(včera) ukončil s tím,že pojedem napůl ve všem… mám min.nemocenskou a jsem těhotná-jak jednoduché!!!Jsem zoufalá a nevím jak se chovat,co dělat,připadám si jako bezcenný kus nečeho,místo,abych se těšila na budoucnost,po každé hádce mám spíš strach o svou a miminkovu budouctnost,přestávám věřit na lásku a marně si přehrávám slib:v dobrém i zlém,v nemoci i ve zdraví,v bohatství i chudobě.Za těch 7 let spolu,měl spoustu problémů i on sám,vždycky jsem při něm stála,obímala ho,konejšila,pomáhala mu,vždy byla oporou (i když už mě jednou opustil),obráceně to však necítím. Prosím ,poraďte mi,jak dál,kdo je můj muž(z Vašeho pohledu),jsem v pátém měsíci a mám strach. Promiňte,stručněji jsem to nezvladla. Děkuji moc

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá neznámá, chápu vaši nelehkou životní situaci a přeji vám, abyste se porozhlédla a uviděla, jak můžete sobě a miminku dopřát bezpečí… Rodiče?… To, že se k vám váš muž chová nehezky, není důvod, abyste si připadala jako bezcenný kus, je to důvod k tomu, abyste našla sílu a lásku v sobě. Jednání vašeho muže je trochu nelogické – vy jste momentálně dva, náklady s děckem spojené jdou tedy plně na vás? To není rytířské ani láskyplné… proto není důvod nejít k Lásce, jen váš muž bude asi stát trochu stranou… Takovou péči, lásku, jakou jste poskytovala muži, dejte momentálně sobě a dítěti… Držím palce