anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den, jsem Moravy přehoupl jsem se pře 30-cátý věk svého života a po mnoha letech relativního klidu jsem přišel k pracovnímu ůrazu ne vlastní vinou. Stručně řečeno měl jsem zlomené obě nohy a 3 měsíce jsem byl na invalidním vozíku. Již déle než půl roku objíždím ústavy, rehabilitační a zdravotnická středika. Abych měl změnu, jezdím na krátké mezidobí domů. Jsem člověk který je zvyklý manuálně pracovat, nyní jsou mé možnosti velice omezené. Problém mám nejen s vyrovnáním se se situací, která nastala v mém životě, ale s BUDOUCNOSTÍ. Plánujeme s přítelkyní společný život.Do budoucna bych měl být relativně v pořádku s malým handycapem,to ovšem ukáže čas. Asi všichni znají ten pocit, kdy se na vás hroutí celé okolí.Podívejte se jenom na zprávy, ruku na srdce, Kolik pozitivních zpráv jste v polední době slyšeli???A co se týká nespravedlnosti, kde jaký LUMP je v našem státě chráněný a podporovaný, ale to je otázka pro jiné lidi. Ano, jistě když je ZLO je také DOBRO. Proč vám toto vše píši?, prostě mám strach co bude dál? Bude to horší nebo lepší? Vím, že tuto odpověd by chtělo znát spoustu lidí a vím,že nikdo z lidí nemá tu moc to vědět.Jen těch špatných zpráv je ne nás nějak moc. Vážená Paní Magistro, děkuji vám za jakkoukoliv odpověd, která věřím potěší a povzbudí nejen mne, ale též spoustu lidí, kteří se v dnešní době cítí nejistě. S pozdravem David H

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milý Davide, děkuji za méně tradiční vzkazík… takové trochu filosofické téma,jehož rozsah se vymyká poradně on-line, takže hledání odpověďi pro vás na tomto místě není pro mne jednoduché. Je otázka opravdu jen akademická nebo je důležitější ta, která se týká vašeho strachu… Svůj strach jste mnoho nezkonkretizoval… Může být pro vás užitečné, svůj strach zkonkretizovat… pak by měla následovat další psycho práce s tímto tématem… - Pro uchopení vlastního života je třeba lásky k životu, kráse… je ji třeba podpořit odvahou, která se spojuje se silou… - Je dobré vidět různé jevy ve světě, který nás obklopuje a vybrat si, kým, čím chci být… a jak to udělat… - Je dobré vědět, že se dějí věci, které nejsou hezké a rozhodnout se konat to, co dělá váš svět a svět ve vašem okolí hezkým… - Je dobré naučit se vidět ve světě kolem i to hezké a třeba to i podpořit… - Není moc užitečné věnovat pozornost zlu a kazit si tím vlastní prožívání… - Ano, doba je nejistá, je třeba zachytit sílu vlastního středu, srdce a rozvíjet ji… - Na každém z nás záleží, kým budeme … - A viděl jste film Láska nebeská? (už ten úvod stojí za to:)) http://www.pozitivni-noviny.cz/cz/publicistika-letem-svetem.php Přeji vše dobré a nalezení správné literatury, která se takovým tématům věnuje…