Dobry den,rada bych se vas optala na Vas nazor ohledne meho problemu. Prestehovala jsem se za pritelem (cizinec) do jeho rodne zeme (demokraticka zeme).Dost jsem sama cestovala, takze mi zivot v jinych zemich nedelal problem, az zde, tady si nejak nemuzu zvyknout.Odchodem z jine zeme, ve ktere jsem zila, jsem tim padem opustila mou praci manazerky a pratele.Tady mam jen jeho a jsem bez prace a pratel (jsou tu na hlavu postavene zakony,same omezeni, a jako cizinka tu nemam moc sanci…prozatim).Pritel me pozadal o ruku. Od te doby si vice vsimam jeho negativnich vlastnosti,mam strach z budoucnosti, jsem plactiva, nervozni, nespim, mam strach z toho, ze se mi v teto zemi nepodari ujmout, ze budu muset delat podradne prace(jsem asi dost hrdy clovek).Hlavne mam strach sama ze sebe, jelikoz vim, ze kdyz se dlouho neco nevede, nebo mi neco az tak nevoni, palim mosty a zacinam novy zivot jinde a sama. Vim, ze on je soucasti meho zivota, ze se na nej muzu spolehnout,ale tyto myslenky mi trochu nahaneji strach.Nechci ublizit ani jemu ani sobe.Prosim poradte mi.Predem dekuji.

Milá Kiki, váš dotaz v sobě zahrnuje několik rovin – více jich je skryto a nepřipadají mi vhodné pro tento prostor. Každopádně je dobré o tématu, o vašich obavách hovořit s přítelem vcelku podrobně. Rozhodnete-li se žít v cizině za situace, kterou popisujete, je velmi aktuální nalezení vašeho klidu, domova v sobě (a to není jen tak – to je cesta sama k sobě, cesta sebepoznání). Docílit toho lze zabýváním se sebou např. na seminářích, na individuálních "sezení"… Budete-li mít chuť tématem se zabývat podrobněji, kontaktujte mne a sdělte rozsah/hloubku, který tématu jste ochotna věnovat. Přeji vše dobré