Dobrý večer,mám už asi 2 roky dost velký problém se svým synem..Je mu nyní 17 let,na učiliště ani na střední školu nikde nechodí,jelikož už měl 3 pokusy..bohužel k ničemu…do školy chodil minimálně,věčně byl za školou..ať jsem se snažila sebevíc..Jsem rozvedená,jeho otec byl agresivní,nedokončil také školu,syn byl kolikrát svědkem našich rozepří..a už jako malý kluk se mě snažil bránit..Myslím,že tohle všechno se mu nějak zapsalo do jeho mysli..a on je teď jaký je…Zoufale hledá ve svém životě nějaký mužský element,který by mu pomohl najít správnou cestu a odrazit se člověka,co by mu věřil….motivaci..ale nepřizná to samozřejmě…"maskuje" to velkými řečmi,nadávkami,vulgárností..ale vevnitř je to citlivý a inteligentní kluk…což mi potvrdili i učitelé a psycholog..Nevím,jak z toho všeho ven,jak mu pomoci najít ten správný směr..Nyní se rozhoduji,zdali mu dovolit rekvalifikační kurz,který mu nabízí úřad práce,poněvadž v případě,že by ho neudělal,mi hrozí,že ho budu muset zaplatit já jako jeho zákonný zástupce..poraďte mi prosím,jak se mám zachovat,jestli mám jít opět s kůží na trh a věřit mu..i když vím,že už jsem se v něm párkrát spletla,ale taky vím,že potřebuje,abychom mu více věřili…

Milá Sáro, sama cítíte, že vy už nejste schopna být zodpovědnou za činy svého 17letého syna. Vy se rozhodujete za sebe, zrovna tak, jako se rozhoduje syn. Syn je zodpovědný za svůj život! Rozhodnete-li se podpořit syna v rekvalifikačním kurzu, děláte to pro sebe, abyste věděla, že jste učinila maximum, které jste mohla… Synův život je jeho příležitost, jeho boj a to nejlepší, co rodič v určité chvíli pro dítě může udělat je: nechat ho jít. Přeji vám, abyste ten okamžik poznala.