Vážená paní Štěpánková, je mi 18 let a chodím do 3.ročníku na gymnáziu. Vcelku řečeno mám velké množství problémů. Sedím v první lavici sama a mnohokrát za celý den ani nepromluvím. Za mnou sedí totiž kluci a já nevím o čem bych s nima měla mluvit. Do školy se mi vůbec nechce ani přijít protože mě tam ani nic netáhne, nemám moc kamarádů, držím se spíše v ústraní, zkrátka takový vlk samotář. Kvůli špatnému prospěchu mě spolužáci začali pomlouvat, ale v poslední době mě pomlouvají i když dostanu lepší znamky než oni. Zaslechla jsem dokonce že si myslí že chci odejít. To je ale hloupost když mám příští rok maturovat.Navíc kdykoliv jdu k tabuli nebo píšu písemku tak vše co jsem se naučila najednou zapomenu, prostě se mi zatmí před očima a nic nevymyslím. Je to příšerná situace, protože nyní jsem rupla v matice a to mě vcelku dost mrzí, na základce jsem ji totiž měla dost ráda a patřila jsem k těm lepším, navíc to není ani vinou mého učitele, který snahu pomoci nám má. Z těchto důvodů mnohokrát nechodím do školy, protože se mi udělá příšerně nevolno. Paní doktorka mi říkala že je to psychykou. To je sice pravda ale já nevím jak to mám řešit. Navíc doma je na mě tvořen neustálý nátlak, když otec něco vypije a začíná na nás hledat chyby. Častokrát tento den končí hádkou a máma také už párkrát řekla že se sním dá rozvést, protože nám nadává a minulý rok na silvestra nás dokonce vyhodil z domu, zatímco já jsem to odnestla obraženým prstem, protože jsem bránila mámu a ségru. Vím že to příliš rozepisuju ale nutně jsem se někomu potřebovala svěřit. Je to jako začarovaný kruh ze kterého není úniku, proto potřebuji pomoci alespoň radou, neboť to v poslední době přestávám zvládat. Děkuji za pochopení a těším se na radu kterou mi napíšete:)

Milá Andělko, myslím, že sama tušíš, že jednoduchá rada to nespraví – protože se jedná o celý balík starostí… Přála bych ti, aby jsi našla cestu ke své vnitřní síle a lásce. To se snadno řekne a hůře dělá , vidˇ :). Odkud jsi? Bylo by dobré najít někoho, komu budeš věřit a na tu cestu se vydáš… Pro začátek ti mohu doporučit např knihy: http://www.ini.cz/ranka/knihy/roman.htm#osobni_sila a naučit se zklidnování (s osobním trenérem je to jednodušší) Taky by bylo fajn trénovat komunikaci s kluky – překonat obavy, strach… a udělat zkušenost, že se s tebou baví, že ti odpovídají… tu novu zkušenost si uvědomit! (tušíš, že takový odcizený vztah s chlapci souvisí se vztahem s tátou…) Držím palce!