anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den,sedm měsíců chodím s přítelem.Jsme spolu jen o víkendech ,protože pocházíme každý z jiného města.Mám ale velký problém s jeho potřebou denně pít. Pije sice jen víno s perlivou vodou,tedy vinný střik,ale není to jedna nebo dvě sklenky.Průměrně pije litr a půl vína denně a k tomu litr a půl vody. Prostě popíjí celé odpoledne až do noci. Každý náš společný den. O vánocích jsme byli spolu poprvé celé tři týdny,ale ani jeden den nevynechal bez vína. Tvrdí ,že pije na žízeň. Je mi to nepříjemné,není sice moc opilý,ale každý den,to je moc.Bojím se ,že časem bude pít víc a víc.Jsem dcerou vyléčeného alkoholika,tak si nedovedu představit život se závislým člověkem.On tvrdí,že to není nic špatného,ale já vím,že to normální není. Co dělat,zvyknout si na to,neřešit to. Někdy mám chuť , mu dát na výběr buď já a nebo víno.Předem moc děkuji za odpověď,snad mne navede správným směrem a vyřeším tento problém.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Rendo, uváděné množství vypitého alkoholu denně je skutečně mnoho – je to množství, jehož negativní vliv na organismus byl prokázán. Tolerance ke spotřebě alkoholu je u nás veliká a neprospívá zdraví (fyzickému, duševnímu, vztahovému)… Víte-li, že nechcet žít se závislým člověkem, položte mu ultimátum až tehdy, když budete schopna přijmout i variantu, že jste druhá a že dokážete odejít… (a i když v tuto chvíli "vyhrajete", budoucnost je nejistá…) Přeji dost síly