anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den,už nějakou dobu mám problémy s mamkou. Mamka je manipulotár(používá všechny 3 typy-diktátor,obětavec,chudáček) a většinu života diktovala mně, sestře i ta´tkovi, co máme a hlavně nemáme dělat!Když jsem si našla přítele(minulého i současného – je z Ostravy a já ze Zlína),začala jsem prosazovat své vlastní názory a to jí teda hodně vadí.Neustále mi říká,kam zmizela ta hodná Sandruška?Ta,kterou vychovala a která "nevystrkovala růžky" atd.X-krát jsem jí řekla,a´t mě nechá dělat si věci po svém (je mi 21 let!!!),a ona že ano, ALE..!Takže vždycky to skončí u toho, že vlastně nemám ŽÁDNÉ právo volby! :( Pořád mi říká, ať ji respektuju, jenže to znamená, poslouchat ji na slovo!!! :( A proč jí nevracím to, že se o mě starala?!Čím víc se snažím bojovat za můj názor, tím víc mě omezuje! :( Te´d mi řekla, že se můžu vídat s přítelem JEN jednou za 3 týdny! Ale to jsou max 3 dny za 21 dnů! A na čem ten vztah mám potom stavět,když se nebudeme moct téměř vídat?! :(( Myslím si, že jí vadí, že ztrácí kontrolu a že jezdím za přítelem. Jenže jiná možnost zatím "není". U mě doma bývat téměř nemůžeme,ptž se sestrou je tady plno; máme ještě koupený byt,kde bydlím přes týden,když jsem ve škole – ale ten mám také zakázaný,ptž mamka nechce,aby se tam střádali kluci (Co když budu mít příští rok jiného, že?!!….), tak kde máme podle ní bývat?! Nevím co mám dělat, už mi tak zničila jeden vztah. Ten minulý. Bývalý přítel prohlásil, že nechce žít na bitevním poli…Mamka pořád prohlašuje, že se bude od mého vztahu s přítelem distancovat,ale pořád nám do něj zasahuje!!!!!

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Sandro, nikdo nemá právo řídit tvůj život – ani rodiče. Je třeba, aby jsi se vymezila… Mamina tě asi drží ekonomicky? Hmm…. nelehká situace, pokus se ji nějak uchopit – najít řešení, jak se vymezit ekonomicky (jestliže jsi nepřerušila své vzdělávání = docházku do školy, máš právo na výživné od rodičů, o které můžeš zažádat soudně) Doporučuji začít vyjednáváním, připravit si věcnou strategii…. Je jen na tobě, zda se necháš řídit či nikoliv a jakou cenu za to zaplatíš.