anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den, obracím se n Vás s prosbou o radu. Již od svých osmnácti let se léčím na psychiatrii s diagnózou obsedantně kompulzivní porucha. Před dvěma roky jsem onemocněla silnou chřipkou a vrátily se mi psychické problémy-pocit, že si neustále myslím an pohyby svých úst. Musela jsem kvůli tomu být hospitalizovaná na psychiatrii. Nasadili mi silné léky-Zyprexa, což si myslím, že mě dost utlumilo a zdá se mi, že jsem začala být jiná. Nyní jsem sama, studuji, nechodím do práce. Problém se mi v hlavě rozrostl natolik, že si nejsem schopná myslet na nic jiného, když jdu někam se známými, je mi zle, doma o tom pořád mluvím. Vyčítám si, že jsem si zkazila život. Nemohu se pořádně soustředit ve škole, nevěřím si, nevím, co bude dál. Svět se mi scvrknul na ústa. Mám strach, že se z toho nedostnu. Myšlenky na sebevraždu. Chtěla ybch se zeptat, zda antipsychotika typu Zyprexy mění osobnost, co mi radíte dělat?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Vando, antipsychotika mohou měnit osobnost… Co doporučuji? Hledat cestu jak z toho ven, je dobré si všimnout, kam dosavadní psychitrická péče vedla a zda by nebylo dobré hledat i jinou cestu. Bylo by užitečné, dát si za úkol dělat něco dobrého, užitečného pro druhé (třeba práce dobrovolníka v ústavu …) To je kus inspirace, pak je třeba hledat, s kým a jak můžete pracvat na svém psycho-. Nebudete-li si vědět rady, můžete se objednat.