anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den,velmi jsem si oblíbila Vaše stránky a děkuji za pomoc > a čas který věnujete nám všem,co potřebujeme radu i podporu. > Chtěla bych Vás požádat o radu.Potýkám se s problémem a nevím jak > to udělat nejlépe aby nedošlo ke konfliktu.Jsem více než rok > rozvedená,žiji s přítelem.Dcera bude mít maturitní ples a můj > bývalý manžel dceru psychicky vydírá,že pokud já půjdu na ples s > přítelem on na něj nepůjde.Má nekontrolovatelné výbuchy > vzteku,které dcera k vůli tomuto odnáší,stále si klade > podmínky,vše musí být podle něho,prostě neexistuje rozumná > domluva.On žije svým životem s jinou partnerkou.Dcera je velmi > nervozní a poslední dobou uplakaná.Snažili jsme se to s ní > všechno v klidu probrat,jenže mám pocit,že má s otce strach,aby > se tam neopil a neudělal jí ostudu.Má strach z toho,že až se její > otec dozví,že mi dala lístek na ples pro přítele,že jí > otec-cituji-"seřve jako psa".Těch konfliktů mezi otcem a dcerou > bylo více,když si bránila svůj názor a on se choval jak smyslů > zbavený,řval na ní,vyhazoval jí z domova,atd.Přesto všechno nedá > na tátu dopustit,jak říká – má s ním dobrý vztah.Nevím,nedokážu > tohle pochopit,asi na to mám jiný pohled.Chtěla bych jí > pomoci,ale nechce o tom mluvit,jen se jí zalijou oči slzama.Jako > máma jsem zoufalá.Doporučila jsem dceři aby chodila k > psychologovi,ale po dvou návštěvách to razantně odmítla.Nevím co > se tam stalo,nechtěla mi to říci.Vždy,když se jedná o mojí > osobu,vylije si všechen vztek na ní.Nerada bych měla pocit > viny,že jsem jí zkazila ples,protože jsem šla s přítelem,který > velmi stojí o to tam být s námi.Opravdu nevím jak toto > vyřešit,nechce se mi hrbit před despotou a vyděračem.Pro > upřesnění,bydlí u něj v RD,ptz jsem momentálně v malém v pronájmu > a čekám po mnoha útrapách na soudní vyrovnání SJM.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Srk, dcera si vztah se svým otcem musí uspořádat sama. Vy jste měla velmi konstruktivní nápad, aby si tuto problematiku ujasnila s nezávislou osobou – škoda, že to nevyšlo… Chápu, že ustupovat před despotou je nedůstojné – zeptejte se dcery, zda je ochotna ustát konflikt, který ji s otcem čeká, když váš přítel na ples půjde… Přecijen ona s otcem v tuto chvíli žije… V rámci vztahové harmonie by samozřejmě bylo ideální, aby na plese byli oba rodiče se svými současnými partnery… Přeji vše dobré (a dejte vědět, jak to dopadlo)