anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den paní doktorko, uz delší dobu se snažím řešit můj problém, ale nikdy jsem nenašla způsob jak ho řešit,prosím o radu tedy Vás. Je mi 18 let a už od doby, kdy mi začla puberta jsem zjístila, že se nedokážu v některých situacích kontrolovat. Studuju prvním rokem nástavbové studium na nové škole. Setkala jsem se zde s člověkem, kterého nemohu ustát kvůli jeho chování. Jedná se mou třídní učitelku. Všichni studenti, kteří ji znají, ví, že je nespravedlivá, snaží se nám vnutit její nesmyslné názory, a když s ní nesouhlasíme, trestá nás, takže s ní musíme nakonec stejně souhlasit. Libuje si v zasedávání a nadržování, nemůžeme proti tomu nic dělat. Nezbývá nám nic jiného, než si všechnu tuto nespravedlivost nechávat líbit. Už mnohokrát jsme se celá třída chtěli obrátit na vedení školy, ale ona nás stále ujišťuje, že když něco takového uděláme, nenechá nás projít u maturity. A teď k mému hlavnímu problému. Nedokážu se s tím smířit, prostě mě to psychicky tak ničí, že vybouchnu a končí to tak, že jí řeknu vše narovinu, vůbec ji nešetřím, vyjadřuju se sprostě, narovinu jí sdělím svůj názor, tím si vysložím zápisy do třídní knihy, důtky apod. Chtěla bych se kontrolovat a prostě ji nechat být a nevzrušovat se tím, ale tohle mi dělá vždy velká problém. Prosím poraďte mi, jak se stím mám vyrovnat, abych si už nenadělávala zbytečné problémy. Děkuji Vám a přeji příjemný den.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Jano, tak trochu nevím, proč jste se nevzali. Bylo by zajímavé, nalézt pravou příčinu vaší nedůvěry a strachu. Je pravda, že zbytečnými myšlenkami si často navozujeme negativní a zbytečné pocit. Když se rozhodnete někam zajít, zkuste dát jako svou zakázku přijít na zdroj vašeh strachu. Domnívám se, že by to chtělo alespoň tři sezení. U profíka by se nemuselo jednat pouze o povádání, bylo by dobré pracovat přímo s tou emocí – strachem. Držím palce, aby se vám podařilo obnovit stabilitu vztahu a každopádně nezapomeňte důvěřovat sobě.