anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den,potřebovala bych pomoc s mojí mámou.Už asi rok si dopisuje s nějakými chlapy.Píšou si každý den,když chci mamce něco říct tak nemá čas,protože de telefonovat.Ze začátku jsem si myslela, že to ustane ale ne.Mám zakázáno to říakt taťkovi,ten o tom nemá ani páru,asi před rokem a půl se naši málem rozvedli.Od tý doby se táta začal strašně snažit aby máma byla spokojená a když vidím jak se mu za to odvděčuje je mi ho strašně líto….:( Vím,že se to nemá,občas pročítám mamce telefon,mimochodem má tři telefony:jedem normální a dva aby si mohla volat s timi chlapy,a když sem si četla smsky tak jsem zjistila,že se s jedním schází!Jednou si domů přivezla někakého plyšaká a v jedné smsce dokonce bylo,že se s ním líbala a možná i víc.Když to ted vyprávím,chce sse mi i zvracet.Mám starší sestru a nevím jestli ví to co já ale mamku v tom podporuje,mamka se jí se vším svěřuje a já si i připadám odstrčená mimochodem sestra i máma mají cukrovkou ale na to už sem si zvykla to už mě ani netrápí…Moje máma ví,že mi to vadí ale je jí to jedno,já jí za to už celkem nenávidím,hlavně kvůli taťkovi.Máma se ted celkově změnila asi si hraje na puberťačku nebo co nechala si několikrát prostřelit uši,poslouchá hip-hop a se ségrou se baví jak se jí líbí mladí herci atd….Je mi z ní špatně.Vím,že bych si s ní asi měla promluvit ale to nejde,vždycky se rozbrečím a nevydám ze sebe ani slovo.Od tý doby co si s nimi začala psát sem se i hodně zhoršila ve škole a to jsem v 8 třídě,která je důležitá…Dřív sem to zvládala hodně těžko ale ted sem naštěstí potkala skvělou kámošku,se kterou je mi pořád do smíchu,strašně mi pomáhá a mám jí moc ráda ale jakmile se vrátím domů je to zase strašný.Dřív sem měla s mamkou hodně dobrý vztah ale ted už ne…Předem děkuji za odpověď

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Aneto, chápu tvé zklamání – ty toužíš po mámě a místo toho potkáváš pubertačku … Nezbývá nic jiného než vědět, že ti to je líto, že to ale přijímáš a akceptuješ, že to máma z nějakého důvodu takhle potřebuje (sama třeba je velmi vnitřně nejistá v tom, zda je žádoucí žena, jak zvládá život…) To, co je mezi rodiči je jejich věc – oni potřebují zkušenost, kterou dělají… Zkus to tak brát a věnuj se svému dospívání, své volbě škole a prospěchu, kamarádce… Říci mámě své zklamání samozřejmě můžeš – budeš vědět, že jsi ji to řekla… a můžeš si povídat s tatkou… Držím palečky (aby jsi nejen dobře vybrala školu, ale aby se ti pozvalna podařilo dospět ve zralou ženu…)