anonym Personál zeptal se před 16 roky
Nevim jestli je chyba na me ci na sestrine strane, ale vubec spolu nevychazime… (s tou jednou s tou druhou si rozumime). Zda se mi, že na mě docela často křičí, zcela zbytečně, za vším hledá něčí vinu.. teda svoji moc ne… Třeba nemluví na mě… já jí ani nemám snad co říct, a ona potom chodí a říká, že se s ní nabavím… už často jsem slyšela, jak mě pomlouvá… není příjemný to poslouchat, třeba dělám večeři.. teda chtěla jsem ji dělat nakonec ji udělala mamka a pak jsem slyšela jak si stěžuje, že jsem připálila a nadala odmočit hrnec a že jsem to určitě udělala naschvál a přitom jsem to ani neudělala já… sama do očí mi toho moc neřekne… vždy když na mě křičí, tak jí něco odpovím a jdu pryč… nemám moc povahu na to se hádat… ale to jednou mě vytočila.. možná si za to můžu sama… ale opravdu netuším… můj přítel u nás bydlí.. máme pokojík dohromady… jsme tři… to jí asi vadí, chápu… ale… on se strašně snažil vycházet… když po něm něco chtěla tak všechno udělal… ale… toho ona si většinou moc neváží, říkala jsem mu že nevím jestli to má moc cenu… ale… nevěřil a myslel si že když se bude chovat hezky tak se mu to vrátí… asi bohužel se spletl… Už když jsem chodila s minulým přítelem tak pořád něco měla… předtím ani moc ne… bývaly i doby kdy jsme byli dá se říct nejlepší kamarádky… malá sestra mi často říká, co o mě ta starší říká… a asi to dělá i obráceně… a tak vím, že mi pořád něco závidí, nevím co… myslím že nemá co… je s přítelem… asi dva a půl roku… ale před pár dny jsem se pohádali… už nám vynadala za hodně věcí za to že si šeptáme, že si dáváme pusu… prostě je toho víc, ale… ona když přijede její přítel tak jí nevadí, že si šeptají, pusinkují… vynadala nám… teda prvně mě a pak se k tomu přidala i mladší sestra a přítel, že ona se učí na maturitu, a že jí strašně vadí, že tady přítel bydlí… vynadala nám za víc věcí, ale… nehodlala připustit, že ona taky udělala něco špatně… vím že chyba se špatně připouští… ale… … a kdyby to třeba bylo jen stresem z maturity, nebo jí opravdu jen vadil můj přítel… ale ona je na mě taková už tři roky a on tu bydlí měsíc… vím že je těžký soudit kdo má pravdu ale… chtěla bych vědět co dělat… přítel asi za 14 dní zase odjede… ale pochybuju že by se tím naše vztahy se sestrou zlepšily… ani v to už nedoufám, ale… chtěla bych vědět jak se mám chovat aby k podobným situacím nedocházelo… psychicky mě to strašně moc vyčerpává… … vždy když na mě někdo křičí mám slzy na krajíčku… a je mi blbý se rozplakat před tím kdo mě štve…

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Zdenčo, kolik vám je a sestře? … žijí s vámi rodiče…? co je požádat o pomoc… protože sestra opravdu komentuje to, co ji nenáleží… Pohladte si srdíčko a řekněte si/ji, že je vám líto, její chování, že ji máte ráda, proto vás takové chování od ní zranuje, že si ale své srdce budete již chránit… A rozbrečet se, když vás blízký člověk zranuje a vy to tak cítíte není žádný průšvih … Někdy se stává, že máme někoho raději než on nás… pohladit srdce a ochránit ho, je pak třeba … Držím palce