anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, mám zájem o vaší radu. Mám nevlastní rodiče kteří si mě vzali z dětského domova i s mojí vlastní sestrou. Sice jsem je nikdy neviděla pravé rodiče a mrzí mě to že jsem takhle dopadla. Každou chvily myslim na vlastní rodiče o kterých nevím nic už 14 let. a pořad na ně myslim a občas když mě je hodně smutno tak začnu jen tak brečet..A když jsem se rozešla z přitelem a byla jsem snim jen krátce začala jsem dělat strašné hlouposti.. dělala jsem vše proto abych ho získala zpět a nepodařilo se mi to. Nechci už nikoho ztratit a dělam pro to vše ale někdy to davám až moc najevo. A nevím jak to mám udělat abych prostě zapoměla na vzpominky a chovala jsem se normálně. Co mám proto dělat abych si to tak nebrala. ????

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Biologičtí rodiče vám dali život – existenci, pěstouni péči … Poděkujte biol. rodičům za život, akceptujte to, že jste se rozloučili… jinak to v té situaci nešlo … (i vy jste zůstala v jejich srdci a proto vám přejí, abyste se měla dobře …) Samozřejmě není od věci, své biologické rodiče vyhledat a poznat – půjde-li to… Je fajn, že víte o svém strachu z opuštění… vybavte si pocit dítěte, které se octlo v DD – bylo opuštěno, bylo smutné…- vnitřně ho obejměte, dejte mu svou lásku a řekněte mu, že vy ho neopustíte, že se o něj postaráte… (- můžete se u mne zastavit… práce je efektivnější)