anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobry den,asi patrim mezi maminky,ktere uz vas o radu zadaly.Jsme ve velmi svizelne situaci.Mame syna(za mesic 18let),s kterym jsou neustale problemy.Uz jako dite vyzadoval neustalou pozornost,porad brecel,vztekal se,byl umineny a muselo byt po jeho.Dnes studuje jiz 3skolu.Vlastne dnesnim dnem dostudoval.Pry ho to nebavi,nudi a tak pod.Jenom se flaka po venku,domu chodi v noci,dlouho spi,pak je pul dne v koupelne nebo na pc a tak je to dokola.Je na nas i svou mladsi sestru zly a agresivni.Jsme z neho nestastni, ale mame ho radi a nechceme,aby se dostal na spatnou kolej.Porad mu jen domlovame,ale k nicemu.Den,dva je klid a pak je to nanovo.Uz jsem mu rekla,ze bude dospely a musi se o sebe postarat sam a odstehovat se,ale ma matka,mi rika at to nedelam.Jenze ja na nej denne koukam,jak je budiz k nicemu,jak je zly a nic pro nas neudela.Prosim poradte ,co snim.Uz nevim kudy kam a jen na to myslim,Jsem nestastna jen kvuli nemu.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Adélo, vy víte, že nejlepší projev lásky k synovi je nyní právě vyhazov z domu. Víte to správně, protože lenost apod. nejsou hodnoty, které dělají svět hezkým. Vaše maminka projevuje měkkost, která je v tuto chvíli destruktivní nejen vůči vašemu vnukovi, ale i vůči ostatním členům rodiny. Bylo by dobré to mamince říci, říci ji, že ani vám se to nedělá s lehkým srdcem, ale není jiné dobré řešení. Synovi řekněte, že samozřejmě na návštěvuje v dobrém je vždy vítán, ted ale musí jít se postarat sám o sebe, že to tak bude i pro něj lepší… (můžete mu ještě dát cca 1-2 měsíce na to, aby si našel jakoukoliv brigádu a přispíval do rodinného rozpočtu, za předpokladu slušného chování …) Držím palce v tomto nesnadném kroku