anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den, Potřebuji nutnou pomoc. Můj bratr je již 11let ženatý. A má se svou manželkou dvě děti. Bohužel jeho manželka není taková, jaká by měla být. Mám strach o svého staršího synovce a moji rodiče taktéž. Švagrová má na synovce veliké nároky, jak ve škole, tak i doma. Dokonce se stalo, že když měl dvojku tak ho zmlátila na zadek, až měl velké modřiny. Na čas se situace uklidnila….Ale poslední dobou je to čím dál těžší. Minulý týden si synovec místo spaní hrál karty…Jeho matka ho zmlátiala ramínkem na šaty a měl týden domácí vězení. Nutno ještě zmínit, ža je můj synovec hyperaktivní… Tenhle víkend se mi mladší ze synovců svěřil, když jsem se ptala, kde má staršího brášku, že dostal pořádně od mamky přes pusu…názorně nám to předvedl za to, že špatně vyluxoval, a potom ještě dodal, že se mamka bojí policie. Staršího synovce jsem ještě neviděla…Do školy nejel a bratr tvrdí, že je mu špatně…bohužel si myslíme, že má monokly na obličeji. Synovci je 10 let a chodí do čtvrté třídy…momentálně mívá častěji dvojky a jeho matku to zjevně štve a připadá mi, že si na něm vybíjí vztek. Na druhého synovce, kterému je téměř 6 let, nemá takové nároky. Zaostává v dovednostech, které by měly děti jeho věku ovládat a je velice drzý. Máme o staršího veliký strach, že mu někdy něco vážně udělá… Tato situace nás všechny velice zarmucuje a nevíme si s rodinou rady, tak Vás žádám o radu.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Kik, víte-li o násilí na dítěti (což je trestný čin), je vaší povinností oznámit to na policii. Nejprve doporučuji synovce zavést k lékaři s modřinami, sepsat lékařský protokol a výpověď dítěte. Není mi moc jasný postoj vašeho bratra..?..?.. – nejprve bych mluvila s ním, zda je schopen zajistit pro své dítě bezpečí + možnost dalších opatření a spolupráce (opakované modřiny a údery do obličeje jsou opravdu out!!! nepřihlížejte pouze) Držím palce