anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, je to asi trochu obsáhlejší, ale zkusím to… Mám přítelkyni, s kterou jsem přes rok. Ta se tehdy rozešla s dlouholetým přítelem (stejně tak já s dlouholetou partnerkou) a začali jsme být spolu. Potíž je v tom, že ona žije i nadále společně v jednom bytě se svým bývalým přítelem a nadále s ním nějakým způsobem komunikuje. Mně to vadí, přítelkyni jsem to vícekrát řekl, hádáme se kvůli tomu a ona neustále říká, že to vyřeší časem, popřípadě, že je pro ni těžké, opustit v tak krátké době všechno, co měla – z toho pak vznikají hádky a tak je toto téma pro nás tabu. Vídáme se spolu pravidelně 4x nebo 5x v týdnu, tak nemyslím, že by mi nějak lhala, zvlášť, když sama říká, že to neumí řešit… Nevím, jak se k tomu problému postavit, jestli dávat nějaká ultimáta typu: do měsíce se odstěhuj nebo naopak o tom vůbec nemluvit a čekat, že to vyřeší ona sama. Co je lepší? Popřípadě v čem myslíte, že je problém, že to ona nedokáže definitivně dořešit (žádné dítě společné nemají, pravdou je, že mají společný byt, kde on se asi nechce dohodnout…)? Když o tom začnu mluvit, tak je podrážděná a křičí na mě, že nic řešit nebude, že se cítí hrozně, že jí na to, aby to vyřešila vůbec nedávám prostor (což teda asi nedávám, protože jsem už dost ztápený z toho…) atd. Moc děkuji za odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milý Martine, nevím kolik let vám je, jaké máte bytové podmínky, kde přítelkyně může bydlet… Ale jinak se vám nedivím, že takový stav považujete za nedořešený… a také správně cítíte, že když jste ztrápený, vytváříte vztahový tlak a ten je pro váš vztah destruktivní. Přeneste svoji vnitřní pozornost k sobě (když si vybavíte sebe jako bod A, přítelkyni jako bod B a spojnici mezi vámi jako úsečku, tak nyní se intenzivně díváte na tu spojnici a na bod B, dívejte se na A – tím se změní těžiště) – mmj. můžete zajít na konzultaci… Přeji vše dobré