anonym Personál zeptal se před 15 roky
Hezký den, mám docela velký problém, no vlastně to nejsem já kdo ten problém má ale je to moje matka!Je závislá na počítači spíše na internetu nevím už co mám dělat:( ona si to bohužel neuvědomuje. Jediný co dělá je že ráno vztane zapne počítač a občas zajde do krámu ale to dělám spíše já. Jako že já i vařím uklízím a takový ty věci co by měla dělat každá pořádná matka. Máma byla dlouho na mateřský a není zvyklá pracovat. Mám ještě 4 letou sestru o kterou vůbec nejeví zájem. Zajímá jí jen jak jí budu hlídat děti a ona si o víkendech bude chodit pařit, no vlastně dělá to co bych měla já dělat když už mi je 17 let. A všechny potřebné věci dělám za ní. Jsem z toho zoufalá. Dostala jsem počítač asi před 4 roky. Před rokem jí kamarádka ukázala co všechno na internetu může dělat a dopadlo to takhle. Vzala mi pokoj šoupla mě k dětem a rozdělila můj pokoj skříněma kde nemám abslolutně nic jen skříně a postel. Počítač si dala do obýváku kde tráví většinu volného času občas si chodí přivydělat jako servírka furt se vymlouvá a nechodí tam tak jak by měla jen aby mohla sedět u počítače. Minulý týden sem se rohodla že toho mám dost tak sme s přítelem který u nás momentálně bydlí vzali počítač a dali si ho do svého pokoje jelikož sem ho dostala J8 od svého táty který snámi nežije. Jsou rozvedení. No a to ste měli vidět co se stalo když přišla domů. Dostala záchvat šílenství ( ona je dost velkej nervák když není něco po jejím tak je schona v fetku hrozných věcí, je věčně sprostá já jí nikdy nemůžu říct co si myslím protože pro ní je to hned drzost a hned mě zmlátí) Takže okamžitě na nás začala řvát co sem si to dovolila že je to vrchol začala se klepat měla vykulený oči jak blázen řvala at to okmažitě dám zpátky a já na ní vkliddu ale mami ten počítač je muj já sem ho dostala od táty ne ty!ale ne to jí nezajímalo. Prostě hned všechno vypínala tak sme to vzdali a šli pryč a ona furt voalal já jí říkám do telefonu že se nestará o děti že jí zajímá jen počítač a chlapi nic víc a to ona hned zase začala řvát jak blázen:(tak sem jí to pokládala cchvíli sní vždycky mluvila a jak zas začala řvát položila sem to. neumí se ovládat take t je sní celej život ale ted se to zhoršilo. Nechce chodit do práce dělá si víc a víc dluhů o děti se vůbec nestará moje malá segra za celej den kdyby nechodila do školky sní ráno rohlík s kakaem a večer to samí a kdybych odpoledne neuvařila dá jí k jídlu bůh ví co:(.. Už nevím co sní ona to prostě nechápe že tohle neni normální že takhle se máma nechová:( nevim co mám dělat už se těšim až mi příští rok bue 18 možná už dřív se odstěhuju ten počítač jí tu nechám at se tím zničí:( ale jde mi o sestru že ta ještě dalších 14let bude prožívat takové věci ještě v horším než já do teď:(..poradte mi ale předem uopzornuji sní se nedá řešit nic v klidu:( nemůžu si sní sednout a říct jí to normálně to nejde: ona protstě vidí jen sama sebe a všichni osatatní sou blbci a ona je ta nejlepší:(..poradte prosím…kdyžtak mi piště na email sem mo často nechodím jen náhodou sem na to narazila. Předem děkuji za odpovědi. Můj mail: děkuju..

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá dcerko, opravdu to, co popisuješ je trochu pomatení rolí… máma nevzala zodpovědnost za svou roli – asi určitě k tomu má nějaký vnitřní důvod, proč roli mámy není schopna plně prožít. Za tvoji péči o domácnost ti přísluší dík. Chceš-li se odstěhovat již brzy (na což máš právo) a myslíš-li na kvalitní výchovu své sestry, tak víš, že 4-5leté dítě není schopno se o sebe postarat, natož se rozvíjet… Bylo by dobré tuto situaci probrat s tátou sestry, s babičkami (v pokročilejší fázi vyjednávání třeba i s OSPOD) Budeš-li chtít, můžeš mi napsat, jak se celá záležitost vyvíjí, jak se v tom cítíš (na email)