Dobrý večer mám určitý problém nebo spíš starost o svého 3letého syna.S manželem jsme v rozvodovém období nebo spíše jsme se domluvili že už to tak dál nejde a po rozumné dohodě jsme si řekli rozvod. Manžel s námi už nějaký měsíc nežije bydlíme v rodinném domě a teď řešíme majetek. Jasné je že manžela nevyplatím tak z domu budu odcházet do bytu a syn samozřejmě jde se mnou začíná velice vnímat naši situaci chápe že si ho tatínek bere do jiného bytu a maminka tam nebude a začíná mít otázky jako tatínek s námi už nebydlí a kde má tatínek ručník.Teď nastane období kdy se budeme stěhovat do nového bytu mám velké obavy aby zvlád nástup do školky. Je velice na mě závislý ano podněcuji to tím že chci i více jeho lásky a mám potřebu jemu být na blízku, ale vidím na něm změny v chování a reakcí na jiné lidi je velice přecitlivělý. Snažíme se s manželem max. o to, aby to syna nezasahovalo hodně s ním komunikovat nelhat mu a rozumně mu vše vysvětlovat, chválime ho při každé příležitosti. Ale začíná být uzavřenější,smutnější říkává že plakal a je smutný že není šikula mám strach že to bude horší a ty změny pro něho nechci aby byl ve stresu a ani nechci aby se nám to výchovně vymklo z rukou a nezačal naší velké přízně a péče zneužívat. V tuhle chvíli už nám jde jen o to aby syn vše zvladnul a snažíme se manžel i já dělat pro to max. děkuji za radu K.

Milá Ájo, když už jste se rozhodli rozvést, synovi nezbývá nic jiného, než to zvládnout … Holt je třeba vnitřně přijmout myšlenku: "Milý synu, chtěli jsme, aby jsi se narodil, aby se ti dobře žilo, ale naše osobnosti nejsou shopny žít spolu. Potkali jsme se, aby jsi se narodil, ne proto, abychom spolu žili jako manželé. To patří k tvému osudu." Pozor na: " syn je na mě závislý, ano podněcuji to tím že chci i více jeho lásky a mám potřebu jemu být na blízku" – to jsou vaše potřeby. Při výchově je rodič ten, který dává… používá-li dítě k naplnění svých potřeb, není to dobré… (mmj. takový přístup matek se v posledních desetiletích podílel na "slabosti" mužů) Kontakt otcem se synem jistě budete podporovat – to je dobré… Školku je možné třeba o rok odložit?