Jsem rozvedená a mám 11letou dceru.S tatínkem se vidí jen sporadicky,ale i tak ho má hluboko v srdci.Domnívám se s rodiči, že mě snad dcera trestá že o tatínka přišla,že s ním není.Chodila jsem už dřív k psychologům, le většinou se shodli, že chyby ve výchově nedělám,že naopak se až moc snažím tatínka nahrazovat dárky a celkovou péčí.Mám přítele,se kterým žiju už 7měsíců a přijde mi,že ho tam dcera nechce a dává to najevo.Dá se něco dělat?Nějak poradit?Děkuji

Milá Míšo, bohužel ve vašem psaní není otázka, může to být signál, že nejste připravena k řešení. Při takto dlouhodobé poruše spánku se jedná o to, že mozková centra neumějí odpočívat, vypnout. Lékaři na to předepisují hypnotika, která jsou návyková. Doporučuji naučit se "vypínat" myšlenky, uvádět mozek do činnosti klidu – do stavu alfa. To znamená naučit se relaxaci, meditaci. Vím, že sám se tyto techniky člověk učí obtížněji, než v doprovodu s druhým člověkem, nejlépe profesionálem. Zároveň je možné, věnovat se i tomu, co signalizují sny. Čaj z meduňky bývá nápomocen.