anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobry den,prosim o radu,ziji v cizi zemi,a mam pocit ze trpim socialni fobii ci paranoiou,chtela bych poradit jak toto vse prekonat,jak ziskat nadhled a jak celit pomluvam.Ziji na malem meste kde se vsichni znaji,mam pocit ze me kazdy pomlouva a porad o me mluvi,pomlouvaji,prece jenom jsem ceska.Dam priklad,mame psa,ktery je vesmes pres cely den na zahrade,a kolikrat me uz sousede ptali zda s nim chodime na prochazky,zda uz pes jedl,nebo kde ma vodu,prosim podotykam ze ji jidlo a piti davam,a to ze si sousedi nevsimnou ze zrovna ji,a jako ze psi zblajznou jidlo raz dva,a pak zustane miska prazdna,tak ji prece nebudu neustale plnit,kdyz by to mohlo tomu psu spis ublizit,rozhodne to neni podvizivena chudinka,ja nevim,ale zacina se me zmocnovat ze asi jako opravdu necdo delam spatne a ze me tu vsichni nesnaseji,sleduji me porad,tim padem se chovam divne,navic jsem dnes slysela opet hovor o nas,sousedka ktera bydli hned vedle upadla a zlomila si kycelni kloub je ji 90let,byla od pulnoci az do rana na podlaze,ja nic neslysela,mam pocit ze nam to davaji za vinu ze jsme ji nepomohli,nebo hlavne ja,jelikoz jsem vesmes porad doma,proste citim se hrozne,je mi uzko a neverim nikomu,kolikrat sama premyslim zda jsem normalni nebo ze snad smulu privolavam,jazyk nezvladam jeste uplne dokonale,co si prosim myslite?co s otazkama nebo poznamk&ama ohledne psa a da se vse zvladnout svepomoci?Moc vas prosim o odpoved,citim se strasne sama a v depresi.DEkuji za odpoved.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Janacko, život v cizí zemi není snadný – tvoření nových známých, přátel, bez širší sociální opory… je to zkouška osobní síly, sebedůvěry… Návrh odpovědi na otázku o psu: Náš pejsek se u nás má jak v luxusním hotelu, má vše co potřebuje :). A jak často chodíte k veterináři se svou kočičkou? neprospívá vám, že jste pořád doma… Chtělo by to srovnat trochu myšlenky – např. na tom, co řeknou lidi, nezáleží, dělám vše, jak nejlépe dovedu. Najděte si tam nějakou kamarádku, chodte cvičit… Na internetu lidé občas také získávají lidi pro komunikaci a sdílení svých myšlenek, starostí… Máte-li možnst u vás chodit k psychoterapeutovi, využijte toho…