anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobry den, potrebovala bych poradit, jak se vyporadat s pritelovou ex. Zhruba pred rokem jsme se s pritelem poznali (on byl stale ve vztahu s nynenjsi ex-pritelkyni) a zacali jsme si ‚romanek‘, ktery ale prerostl ve velikou lasku. Bohuzel jsme oba z jineho statu a tak jsme jsme se videli jen 1 za mesic, pozdeji potom casteji. Slibili jsme si, ze uvidime, jak se nas vztah vyvine a kdyz to bude fungovat, tak 1 az 1,5, ze svou pritelkyni opusti a ja se nastehuju k nemu. Ja jsem oproti nemu velmi mlada a on chtel mit jistotu, ze ma laska k nemu je stala (on 30, ja 20), a ja take si chtela byt jista, zda on za to stoji – zmenit skolu, bydliste, kulturu, jazyk.. kvuli vztahu, ktery muze byt jen takove poblouzneni . Nasledujici rok byl pro me hodne bolestivy, protoze jsem zila v ‚trojuhelniku‘, kdy jeho pritelkyne samorejme nic nevedela. Zili spolu v jednom byte vice nez 5 let, ale ke konci se zacal vztah hroutit a on ji zacal zahybat…tak vlastne poznal me. Vsichni jeho pratele verili, ze by se jejich vztah rozpadl tak jako tak, i kdybych do toho nevstoupila ja. Musim priznat, ze dalsim z duvodu, proc jsme potrebovali 1 ci 1,5 roku, bylo kvuli financni situaci – pritel potreboval nashromazdit penize nez ji opusti, aby sme spolu nezacali potom od nuly, navic kvuli ekonomicke krizi mu neustale hrozilo (a hrozi), ze prijde o zamestnani. Jenze jeho pritelkyne udelala pred 3 mesici prekvapivy krok – rozesla se ona s nim. Me utrpeni melo skoncit, ale nestalo se tomu tak. Sice jsme se k sobe uz nastehovali (do jineho bytu), ale ja mam neustale problem s jeho ex. Boli me, kdyz vidim fotky, jak jsou spolu stastni, darky, ktere si dali z lasky, mista, kde spolu byli. Vidim ji proste jako stale svoji rivalku a nemuzu se ubranit zarlivosti, kdyz si s ni muj pritel telefonuje 2 hodiny, nebo kdyz neustale probira minuly vztah, spehovani a kdovico jeste s kamarady (kteri me maji hodne radi a vedi o vsem, o nasem trojuhelniku), telefonuje s kamoskami sve ex a ja porad musim vystupovat inkognito – podle jeho slov pripravuje pudu pro me ‚legalni‘ predstaveni verejnosti, aby nikdo nepojal podezreni, ze by kdy mohl podvadet svou ex. Potrebuju pomoc. Pomoc, jak minulost hodit za hlavu a neznicit nas vztah, protoze se neustale hadame…a jenom kvuli me zarlivosti. Moc ho miluju a nechci ho ztratit kvuli me vybusnosti a jizlivosti, kdykoli se vzpomene je ex. Prosim poradte, jak muzu jeho ex akceptovat, kdyz vim, jak moc jsem trpela v minulosti, a kdyz tak moc zarlim, na krasne chvile, ktere spolu prozili i davno prede mnou…. dekuji za odpoved

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá T., ona je jedna věc vaše žárlivost, ale je třeba si uvědomit, zda partner svým chováním dává dostatečně najevo, že jste pro něj jedinečná a jediná. Z vašeho psaní si tím nejsem zcela jistá – figurujete v jeho životě oficiálně a skrývá vás pouze před expřítelkyní a jejími kamarádkami nebo i jinde např. před rodinou? To by bylo nedobré, vy jste kvůli němu radikálně změnila život, že?Kdyby jste figurovala jinde jako jeho jednička, pak by bylo dobré vzít prostě na vědomí, že on si potřebuje svou minulost pozvolna dokončit a uzavřít, že je to tak přirozené.(Proč se díváte na jeho fotografie s ní, proč na jejich dárky? – jestli vám je ukazuje, tak řekněte, že toto s ním sdílet nechcete, že to patří do intimity jeho minulého vztahu – což by měl mmj.vědět) A nezapomeňte mu říci o svých pocitech – pravých pocitech, že máte z jeho chování pocit, že vás nemá rád tak, jako vy jeho, že už se nebudete rozčilovat, ale že vás to bolí. Přeji vše dobré