anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý deň, obraciam sa na vás s prosbou v oblasti partnerských vzťahoch… S priatelkou (obaja 19) sme sa spoznali pred priblizne rokom, dokopy sme sa dali prd 4 mesiacmi a vsetko klapalo perfektne (niekolkohodinove rozhovory ci uz osobne alebo cez net, rovnake zivotne potoje,vztah k sportu atd…)… Vsetko bolo uplne super a nevedel som sa dockat na letne prazdniny a spolocne straveny cas, avsak dva tyzdne pred ich zaciatkom som zacal badat odmietavejsi pristup priatelky (odisla bez upozornenia od icq na hodinu aj ked sme si spolu pisali a nic si z toho nerobila, neodpisovala na kazdu sms, v jej sms uz nebolo tak citit lasku ako predtym, vyhybala sa schodzkam) a hned na ich zaciatku ma cakala nevyslovitelna rana v podobe mailu v ktorom mi napisala, ze sa neciti na vztah, s niekym sa viazat ale ze mam ma strasne rada a chce so mnou stravit leto, ale ako kamosi… Chcel som sa s nou o tom porozpravat ale vyhybala sa mi, nebrala telefon, odcestovala a doteraz sa mi neozvala (tyzden)… Je to jej prvy vztah a mam trosku tak pocit, ze ma strach takto sa viazat, vycitil som to aj z oho, ked mi vavela, ze nebudeme moct byt cele leto spolu, pretoze pojde na rozne miesta s tak…Akokeby sa bala, ze tym, ze bude so mnou o to vsetko pride… Ale je to len moj dojem, neviem v com to naozaj je, pretoze sme sa o tom dodnes nerozpravali… Som z toho uplne zniceny, nedokazem nic robit a neviem, co mozem pre nas vztah urobit, aby sa vsetko vratilo do starych kolaji.. Je mi s nou fajn, a pristal by som aj na priatelstvo, ale to co predchdzalo vztahu, pretoze takto po rozchode by to uz nikdy kamaratstvo byt nemohlo, vzdy ba som sa na nu musel divat zalubenymi ocami a ona by sa mi urcite zas chcela vyhybat, citila by sa trapne…. Rad by som teda obnovil vztah, ale bojim sa, ze proste uz nebude chciet (bojim sa aj toho, ze ked to uz povedala rodine a okoliu, ze sa bude bat vratit to spat, ze sa bude hanbit priznat so omyl a vratit to spat, pretoze nebude chciet, aby ju nahodou niekto nesudil)… Prosim vas co mozem pre to urobit? Ako sa da bojovat proti problemom v prvom vztahu, kedy ten druhy partner mozno robi rozhodnutia, ktore nevyplyvaju z nedostatku lasky, ale prave z toho, ze je to pre nich nieco nove, mozno stresujucejsie nez pred vztahom??? (som si isty, ze to nieje preto, zeby si nasla ineho alebo zeby som jej nejako vazne ublizil) nechcem ju stratit…

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milý Tomáši, je hezké, že jsi pocítil lásku, zamilovanost. To, co tě teď bolí je touha, která chce, aby jsi byl milován od té, kterou miluješ. Z nějakého důvodu se to neděje. Pro váš vztah můžeš udělat to, že si uvědomíš, že láska je svobodná a přeje tomu druhému, aby se měl dobře s tebou či bez tebe. Sám cítíš, že tlačit nemá význam… Popřej ji i sobě svobodu… Držím palce ve věcech lásky :)