anonym Personál zeptal se před 15 roky
Kouření = rozvod?? …už nevím,komu se se svým problémem svěřit a tak to zkouším tady. Již 7 let žiji se svým již manželem a máme krásného, malého chlapečka. Byla jsem hrozně šťastná, že jsem si našla takového muže, jakým je ten můj – hodný, milý a milující, pracovitý, vtipný a hlavně nekuřák. Poslední rok se začal více stýkat se svými kamarády – kuřáky, než dříve a podlehl tomuto nechutnému zlozvyku také. Sice nekouří doma a jak tvrdí, není na tom závislý, ale mě osobně to strašně vadí. Nejprve jsem tomu nepřikládala takovou důležitost, ale poslední dobou se kvůli tomu jen hádáme. Manžel se o tomto tématu odmítá bavit a ve mě se už vypěstoval vůči kouření takový blok, že když vím, že manžel kouří, nejde mi se s ním ani milovat. Nevím, co s tím…. Když jsem o tom manželovi řekla, aby se snažil třeba s tím něco udělat, nebo si o tom promluvit, ještě se urazil, prohodil něco jako, jestli náš vztah má vůbec budoucnost a zmizel bůhví kam. Opravdu nevím, zda je problém tedy jen ve mě a tak se obracím na vás s prosbou o radu. Nevím, jak dál…. Děkuji K.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Kačko, je prima, že stále víte, co je na vašem manželovi dobré. Je pravda, že jste si ho brala jako nekuřáka. Tuto skutečnost změnil. Vy mu můžete říci, že sice chápete, že jeho chování nemůžete ovlivnit, ale že se vám to nelíbí, a že tím se něco mění i na vašem vztahu k němu a že nevíte, co to udělá dál. Dále ho informujte o tom, že pozitivní je, že nekouří doma kdyby i toto své jednání změnil, pak by to pro vás skutečně byl důvod k přehodnocení možnosti vašeho soužití v jednom společném prostoru. Vám doporučuji, abyste svou pozornost nezaměřovala na kouření, ale na jiné, běžné hezké věci ve vašem vztahu. Opakovaný a rozsáhlý rozhovor nemá význam. Pouze ho informujte o svém stanovisku. Rozvod kvůli kouření nedoporučuji.