anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, předem bych Vám ráda poděkovala za možnost poradit se s Vámi tímto způsobem. Nevím úplně, jak popsat svůj problém, ale nejspíše vychází z přílišné závislosti na partnerovi. Jsem si moc dobře vědoma toho, že člověk by měl dát životu nějaký smysl v podobě činnosti, která ho bude bavit a připadat mu smysluplná, bohužel i přes toto vědomí nejsem schopna najít si zájmy, které by mě naplňovaly natolik, abych jim dala přednost před časem stráveným s partnerem. On je na volné noze, takže jeho pracovní doba je nepravidelná a závisí na klientech, kdy si vzpomenou, že jeho služby potřebují. Tím pádem neexistuje v našem běžném životě nějaká pravidelnost, se kterou bych mohla počítat (např. každodenní společné večeře nebo něco podobného). Z toho důvodu si raději neplánuji nic, abych případné společné volno neohrozila. Potom při každém jeho nebo mém odchodu z domova jsem velmi nešťastná, že už se zase loučíme, a mám pocit, že neustále jenom čekám, až bude mít na mě čas. Musím se přiznat, že mě to často rozlítostní tak, že se rozbrečím. Partner mě zatím uklidňuje, vysvětluje mi, že do práce se chodit musí, což samozřejmě vím, ale nijak mi to nepomáhá, ale je to pro něj hodně stresující, protože s tím nemůže nic udělat. Přitom když už nějaký ten program mám, tak jsem spokojená, baví mě to a nijak neteskním. Když jsem ale přímo s ním a mám se s ním rozloučit (i kdyby na pár hodin), je to pro mě těžké a trápím se tím. Sama doma nejsem moc schopna nic dělat, protože mám neustále pocit, že je to náš domov a měl by tam být také. Partnera jeho práce baví a naplňuje, nechtěla bych po něm, aby ji měnil kvůli mně, protože to by nikomu nepomohlo, ale vím, že kdyby z nějakého vyššího důvodu mohl mít "normální" pracovní dobu, hodně by se mi ulevilo a pravděpodobně bych dočasné odloučení snášela lépe, když bych měla jistotu, že se zase brzy uvidíme. S tím ale nemůžu počítat, proto by bylo pro oba lepší, když bych se se současnou situací smířila a naučila se v ní normálně žít. Měla byste prosím pro mě v tomto ohledu nějakou radu, nebo mi spíše doporučíte nějakou osobní konzultaci s psychologem? Nebo je pro mě každá rada drahá? :-) Mockrát děkuji za váš čas! Lenka

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Lenko, on každý životní princip má své opodstatnění – i řád, i volná organizace, která se nejeví jako řád. Měly byste o tom s partnerem mluvit – říci, co to dělá s vámi… navrhnout třeba nějaké minimum, které si společně můžete naplánovat a vám přinese naplnění – třeba jeden víkend v měsíci… dále je potřeba to, co sama tušíte – organizovat si čas dle sebe, tak jako to dělá on, zda to váš vztah uvolní do vzájemné pohody nebo vás to odloučí ukáže čas… Hezké dny