anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobry den..potrebuju poradit ohledně jedné mojí vlastnosti. Musím si pořád něco dokazovat a ve společnosti mám potřebu dokázat ostatním jak jsem nejlepší a všechno zvládnu. Vím, že se pak nechovám přirozeně a nejsem spontánní. Ale je to taková nutnost, která už trvá tak dva roky…dřív jsem takový pocit neměla. Snažila jsem se vzpomínat na nějakou událost, která by to všechno mohla změnit a na nic jsem nepřišla. Také nejsem doma vůbec nijak odstrkována nebo něco podobného. Ale před ostatníma se snažím, aby mě brali za tu nejlespší a jedinečnou atd. Snad mi rozumíte :) Děkuji zadpovědi

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milí Dru, je dobré, že o své nutkavé potřebě víš, broušení osobnosti/charakteru je věc cviku, sebekázně. O této potřebě můžeš uvažovat, odpovědět si na otázku – komu především chceš dokázat, že jsi nejlepší? věříš to sama sobě? bereš ty sama sebe v obyčejné lidské nedokonalosti jako jedinečnou, kterou jsi? máš strach, že tě ostatní nebudou mít rádi, když uvidí tvoji "nedokonalost". Uč se před ostatními přiznat, že vše neumíš dokonale, pochval i ostatní… Vychovávej sama sebe :)