anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý večer, prosím o radu. Je mi 31 let a mému příteli rovněž. Jsme spolu již 3 roky, ale minimálně už půl roku máme spolu očividné partnerské problémy. Přítel je velmi pracovně vytížený a zároveň dokončuje doktorát. Na počátku problému byl stále podrážděný a často docházelo k hádkám. Myslela jsem si, že to bude nějaká ta podzimní deprese a stres z práce. Ale k žádným změnám nedocházelo. Pak si začal stěžovat na město, kde bydlí, že už nemá žádné kamarády a že se všichni odstěhovali do svých zemí a že mu to pořasí už leze na nervy a ti lidé rovněž. Bydlíme totiž v Beneluxu a můj přítel je z jižní Evropy. Tohle již poslouchám několik měsíců a docela mě to stresuje. Pokračovalo to, že mě přítel začal víc a víc ignorovat. Přestal mi psát pčkné zprávy, telefonní hovory jsou velmi krátké a chladné a celkově naše komunikace opadla. Když se ho zeptám, zda-li mě miluje, tak tvrdí, že ano. Podle své nálady to projevuje více či méně. Avěak po několika měsících, co tato situace pokračuje, jsem začala být podežřívavá. Také jsem si začala myslet, že snad někoho má. Tím pádem jsem nebyla schopna se chovat klidně a mé emoce opět končily hádkami. Kdyby toho nebylo už dost za tu dobu a ještě se k tomu přidal další problém, který mě trápí nejvíce. Zasáhlo to náš sexuální život. Nejdříve se snižovala frekvence, poté mě začal odmítat. Následovalo to tím, že se cítí jako bych ho chtěla znásilnit. Další, co mi řekl, že mě vidí jako sestru, že ho nepřitahuji atd. Po nějaké opětovné hádce, když jsem se s ním chtěla rozejít, mi opět řekl, že se bude snažit to změnit, aby mě viděl jinak. To, že mě miluje mi tvrdí stále. Bohužel situace se vůbec nezlepšila. Miluje mě a chce být se mnou, ale jinak, na což nejsem ochotna přistoupit. Přece nemůžu mít vztah bez sexu. Jedině mě objímá a škrabe na hlavě, ale vyhýbá se polibkům. Nejspíě to souvisí. Jen mi říká, že se chce o mě starat a všechno pro mě dělat. Dalěího bratra už nepotřebuji, tak nevím, co si mám o tom myslet. Dříve jsme byli tak šťastní a vše nám perfektně fungovalo. Poraďte mi, jestli mám bojovat a jak se dá utéci z tohot začarovaného kruhu. Moc děkuji předem!

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Marcelo, napadá mne, že by vaši parnerské dvojici prospěla návštěva semináře rodinných konstelací (možná byste tam mohli uvidět, kam zmizel sexuální zájem vašeho přítele) Další doměnky vytvářek nechci… to nevede k ničemu dobrému… vy máte pocit, že se vám nedostává milostného zájmu, který potřebujete a chcete … je evidentní, že přítel v tuto chvíli víc neumí, nemůže a to je třeba respektovat – co z toho vyvodíte vy, je vaše zodpovědnost (mmj. bratrský vztah k založení rodiny nestačí) Držím palce