anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, jsem rozvedená a mám přítele, se kterým se scházím. Oba máme děti z předchozích vztahů (já 2 dospělé syny a on 15-letou dceru). Já jsem své syny s přítelem seznámila, ale do nějakých bližších vztahů je nenutím, nestýkají se spolu. Naopak, přítel je se svou dcerou 2x do měsíce na víkend a o prázdninách. Usiluje, abychom byli spolu všichni 3. Když jsem sama s přítelem, chová se ke mně celkem pěkně. Když je však s námi i jeho dcera, přítelovo chování se změní. Věnuje se hlavně dceři, špitá si s ní, vše se řídí podle dcery (kdy se bude vstávat, kam se pojede, jaký film se bude sledovat atd.). Já jsem "odstavena", se mnou téměř ani nepromluví. Nevím proč, ale když odmítám být s nimi dohromady a chci se vzdálit, je uražený a nespokojený. Jednou mi řekl, že když jsme spolu my 3, jsme jakoby rodina. Neuvědomuje si však, že dcera má svou maminku, že já jsem jen přítelkyně a navíc, mám své vlastní děti. S přítelovou dcerou se snažím vycházet, i když nejsem zvyklá na dívky, neboť jsem poznala jen výchovu chlapců. Jak zlepšit přítelovo chování v přítomnosti dcery? Mám ho upozornit, čeho jsem si povšimla? Obávám se, že to nepochopí a neuzná. Děkuji za Váš názor.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Noni, partner si pravděpodobně ani neuvědomuje, jak situaci ve třech vnímáte – on je spokojený – má u sebe dvě jemu nejdražší ženy a iluzi jedné rodiny, dceru si snaží užít (možná až nepřirozeně), protože je mu vzácná. Určitě by bylo dobré, abyste mu řekla, jak se cítíte, že si připadáte jako nedůležitý doplněk, který nemá žádná práva (což je mmj. situace nezdravá) – zda se situace změní, nevím, ale vy budete vědět, že jste to partnerovi sdělila a uvidíte, jak se on postaví k vašim pocitům (zda je bude ignorovat nebo zda je zohlední). Můžete mu navrhnout, že by bylo dobré, abyste plán připravovali spolu a nikov, že vám bude oznámen. Když se z takto vztahově náročné víkendové situace vzdálíte, neměl by vám to alespoň vyčítat. Přeji vše dobré